لیموزین چینی با قیمت پایه 57 هزارد لار

هونگچی H9 هدیه به مدال‌آوران چینی المپیک

22 مرداد 1400 13:30

بازی‌های المپیک 2020 توکیو پس از حاشیه­‌های فراوان در هفته گذشته به خط پایان رسید. کشورهای ایالات متحده آمریکا و چین به ترتیب با کسب 39 و 38 مدال طلا، بیشترین تعداد را در میان سایر کشورهای حاضر در مسابقات به خود اختصاص دادند.

شرکت هونگچی هدف از اعطای این جوایز به ورزشکاران را قدردانی از به احتزاز درآوردن پرچم چین توسط این افراد دانسته است.براساس خبری که توسط kuruma-news منتشر شده، شرکت هونگچی به عنوان برند سازنده خودروهای لوکس، تصمیم گرفته به تمامی ورزشکاران چینی صاحب مدل طلا، یک دستگاه سدان میان سایز H9 اهدا نماید.

38 مدال طلای کسب شده توسط ورزشکاران چینی به 52 نفر از آنان تعلق دارد، چراکه برخی ورزش‌ها به صورت تیمی بوده و شش نفر از آن‌ها در چند رشته حضور داشته­‌اند. بنابراین 52 دستگاه هونگچی H9 2.0T که هرکدام در چین با قیمت پایه 57,061 دلار به فروش می­‌رسد، به مالکیت یک ورزشکار افتخارآفرین درخواهد آمد.

غیر از این 52 دستگاه که مجموعاً 2,967,164 دلار هزینه روی دست هونگچی گذاشته، اعلام شده ورزشکارانی که موفق به دریافت مدال نقره (32 نفر) و مدال برنز (18 نفر) شده­اند نیز امکان استفاده رایگان از هونگچی H9 را دریافت نمایند که احتمالاً چیزی شبیه خودروی اجاره‌­ای باشد.

هونگچی H9 هدیه به مدال‌آوران چینی المپیک

شرکت هونگچی هدف از اعطای این جوایز به ورزشکاران را قدردانی از به احتزاز درآوردن پرچم چین توسط این افراد دانسته است.

سدان میان­‌سایز H9 نخستین بار در سال 2020 و با هدف رقابت با آئودی A6، ب‌ام‌و سری 5 و مرسدس‌بنز E کلاس پا به عرصه گذاشت. طراحی خارجی این خودرو در نمای جلو از رولزرویس، در بخش کناری از می‌باخ و در عقب از محصولات کادیلاک الهام گرفته است. با توجه به طول 5080 متری بدنه، می‌­توان انتظار داشت که سرنشینان از فضایی جادار در کابین H9 برخوردار باشند.

کابین هونگچی H9

در زیر کاپوت نمونه اهدایی به ورزشکاران شاهد نصب پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ هستیم که 252 اسب­‌بخار قدرت و 380 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند. البته امکان سفارش این خودرو با پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر و 2.5 لیتری 6 سیلندر توربوشارژر نیز وجود دارد. صرف‌نظر از پیشرانه انتخابی، تنها می­‌توان جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک را سفارش داد که نیروی پیشرانه را به چرخ‌های عقب ارسال می­‌کند.

براساس آمار رسمی، فروش هونگچی در سال 2021 با رشد 95 درصدی نسبت به سال قبل از آن روبرو شده و به رقم 170,600 دستگاه در فاصله ابتدای سال تا ماه جولای رسیده است. گروه FAW به عنوان مالک هونگچی ، امید زیادی به موفقیت این برند و رسیدن فروش سالیانه به 400 هزار دستگاه دارد.

دیدگاه کاربران