ادای احترام به فورد جی‌‌تی 1964

معرفی فورد جی‌تی Heritage Edition

22 مرداد 1400 14:15

شرکت فورد تصمیم گرفته برای یادآوری خاطره نمونه آزمایشی فورد GT که در سال 1964 رونمایی شد، نسخه Heritage Edition از فورد GT مدل 2022 را معرفی نماید.

نسخه Heritage Edition با ویژگی­‌های ظاهری شبیه به مدل کلاسیک تزئین شده است، تا نظر علاقمندان مدل کلاسیک GT40 را به سوی خود جلب نماید.با وجود شایعاتی که تاکنون درباره تقویت پیشرانه این مدل جدید به گوش رسیده، باید گفت که چنین امری واقعیت ندارد. درواقع نسخه Heritage Edition تنها با ویژگی­‌های ظاهری شبیه به مدل کلاسیک تزئین شده است، تا نظر علاقمندان مدل کلاسیک GT40 را به سوی خود جلب نماید.

بخش اعظم بدنه Heritage Edition با رنگ سفید Wimbledon پوشانده شده است و برخی قطعات الحاقی شامل ورودی هوای سپر جلو، رکاب­‌های جانبی، آینه­‌های جانبی دو رنگ و دیفیوزر عقب که از جنس فیبرکربن با روکش براق ساخته شده است، نیز به القای هیجان بیشتر به بدنه یاری رسانده.

نواری که روی سقف و بخش انتهایی خودرو را تزئین کرده به رنگ آبی Antimatter است، که برای روکش رینگ‌های 20 اینچی فیبرکربن هم بکار گرفته شده درحالی‌که کالیپر ترمزها با رنگ نقره‌­ای و نقوش مشکی تزئین شده است.

فورد جی‌تی Heritage Edition

در فضای کابین با روکش آلکانترا به رنگ آبی Lightspeed با دوخت نقره­‌ای روبرو هستیم، که در پشت ­سری­‌ها و برخی سطوح به نشان GT مزین شده است.

صفحه نشان‌دهنده‌ها با روکش چرمی پوشانده شده است، درحالی‌که از آلکانترا با رنگ مشابه برای پوشش فرمان، روکش داخلی ستون‌ها و بخش بالایی داشبورد استفاده شده است. متخصصان فورد برای ساخت پوشش داخلی درها، بخش پایینی ستون A و کنسول میانی این خودرو از فیبرکربن یاری گرفته‌­اند.

فورد جی تی مدل 1964 و 2022

قرار شده نسخه Heritage Edition از فورد GT مدل 2022 در رویداد خودرویی مونته‌ری به معرض نمایش گذاشته شود. نمونه اولیه فورد GT مدل 1964 که بهانه ساخت این مدل جدید بوده نیز در کنار آن حاضر خواهد شد.

براساس برخی خبرها، فورد قصد دارد نسخه­‌ای قدرتمند از مدل GT را نیز در آینده نزدیک معرفی نماید. هنوز معلوم نیست که پیشرانه توئین توربو 6 سیلندر و 3.5 لیتری این خودرو تاچه حد تقویت شود، هرچند که برخی شایعات از احتمال نصب نیروگاه 8 سیلندر 7.3 لیتی در GT خبر داده که ممکن است 700 اسب­‌بخار قدرت در اختیار آن قرار دهد.

دیدگاه کاربران