• نسخه Alan Mann Heritage از فورد GT
  • نسخه Alan Mann Heritage از فورد GT

ادای دین به پیروزی بزرگ در مسابقات لمان

معرفی نسخه Alan Mann Heritage از فورد GT

22 بهمن 1400 11:31

داستان مبارزه نفسگیر فورد و فراری در مسابقه لمان 1966، یکی از جالب­‌ترین ماجراهای تاریخ خودرو به شمار می­‌آید. البته کسب پیروزی در این مسابقه به شانس یا اتفاق وابسته نبود، چراکه متخصصان فورد مدت‌ها برای به‌سازی عملکرد فنی GT40 تلاش کرده بودند.

نسخه Alan Mann Heritage ادای دین به خودرویی است، که به پیروزی فورد در مسابقه 1966 یاری رساند.یکی از نسخه‌­های فورد GT که در آن مسابقه حضور داشت، یک GT40 نسل اول متعلق به تیم Alan Mann بود، که با نام AM GT-1 شناخته شده و به واسطه رنگ‌های قرمز و طلایی بدنه از سایرین متمایز بود.

شرکت فورد این خودرو را بهانه­‌ای برای ساخت یک نسخه ویژه از نسل جدید فورد GT قرار داده و محصول نهایی را با نام GT Alan Mann Heritage Edition مدل 2022 به علاقمندان معرفی نموده است.

برای شباهت هرچه بیشتر به نمونه اولیه، Alan Mann Heritage هم لباس قرمز و طلایی با نقوش گرافیکی سفید بر تن کرده است، درحالی‌که شماره 16 روی کاپوت و درهای جلو به چشم می‌­خورد.

نسخه Alan Mann Heritage از فورد GT

فورد GT40 کلاسیک از فیبرکربن محروم بوده ولی در رینگ‌ها، رکاب­‌های جانبی، دیفیوزر عقب، آینه­‌های جانبی، زیرسپری جلو و روکش پیشرانه Alan Mann Heritage می­‌توانید این قطعه را مشاهده کنید.

استفاده از رنگ‌های قرمز و طلایی در کابین این خودرو ادامه یافته به نحوی که دوخت روکش‌ها و حرف X روی پشتی صندلی­‌ها با طلایی و پدال تعویض دنده پشت فرمان با قرمز تزئین شده است. غیر از این‌ها باید به روکش چرم و آلکانترا برای بخش‌های مختلف، تریم فیبرکربن و عدد 16 روی پنل درها اشاره کرد.

نسخه Alan Mann Heritage از فورد GT

نیروی حرکتی AM GT-1 از پیشرانه 8 سیلندر 4.7 لیتری با بدنه آلومینیومی تامین می­‌شد. در آن زمان تنها دو دستگاه فورد GT با این پیشرانه تولید شد و در اختیار تیم Alan Mann قرار گرفت. البته تیراژ Alan Mann Heritage مطمئنا بیشتر از دو دستگاه خواهد بود، ولی فعلاً نمی­‌توان درباره تعداد دقیق اظهارنظر کرد.

با توجه به این‌که نسل فعلی فورد GT در آخرین روزهای حیات خود بسر می‌‌برد، نسخه Alan Mann Heritage مطمئنا بسیار کمیاب و باب میل مجموعه‌داران خواهد بود.

آقای مایک سورسون مدیر برنامه‌­ریزی مدل GT در شرکت فورد، نسخه Alan Mann Heritage را ادای دین به خودرویی دانسته که به پیروزی فورد در مسابقه 1966 یاری رساند. فورد جی‌تی Alan Mann Heritage Edition با همراهی AM GT-1 مدل 1966 از 12 فوریه در نمایشگاه شیکاگو به معرض نمایش درخواهد آمد.

دیدگاه کاربران