قوی‌تر از قبل

معرفی آکورا NSX تایپ S

23 مرداد 1400 12:15

یک هفته پس از انتشار تیزر اولیه، نسخه تایپ S از آکورا NSX به صورت رسمی معرفی شده است.

مشخصات فنی آکورا NSX تایپ S

پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی، 600 اسب­‌بخار قدرت و 666 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار آکورا NSX تایپ S قرار داده است، تا حداکثر قدرت و گشتاور به ترتیب 27 اسب‌­بخار و 22 نیوتن‌متر بیشتر از نسخه استاندارد شود.

این افزایش قدرت به لطف بهسازی اینترکولرها، تغییر در سیستم سوخت‌رسانی و نصب توربوشارژرهای متعلق به NSX GT3 Evo در پیشرانه این خودرو رخ داده است که این مورد اخیر، افزایش 6 درصدی بوست را به همراه داشته.

پیشرانه آکورا NSX تایپ S

در بخش هیبرید پیشرانه هم با افزایش 20 درصدی ظرفیت مجموعه باتری روبرو هستیم، که خروجی باتری را 10 درصد افزایش داده است. ضریب دنده در محور جلو نیز از 10.382:1 در نسخه استاندارد NSX به 8.050:1 در تایپ S تغییر پیدا کرده است.

سرعت تعویض دنده­‌های گیربکس 9 سرعته دوکلاچه نیز تا 50 درصد نسبت به مدل استاندارد افزایش یافته و به یک حالت جدید به نام Rapid Downshift هم مجهز شده است، که عمل سنگین نمودن دنده را سریع‌تر انجام می‌­دهد.

طراحی و تفاوت‌های ظاهری آکورا NSX تایپ S

رینگ‌های درنظر گرفته شده برای تایپ S طرح 5 پره دارد که بنابر سفارش مشتری با روکش خاکستری مات یا مشکی براق ارائه می­‌شود. نصب این رینگ‌های جدید باعث افزایش عرض خودرو به میزان یک و دو سانتی‌متر در محورهای جلو و عقب شده، ضمن این‌که تایرهای تایپ S نیز از سری P-Zero است، ولی به صورت سفارشی برای این مدل توسط پیرلی ساخته شده.

طراحی نمای عقب آکورا NSX تایپ S

خریدار این خودرو می­‌تواند پکیج Lightweight را سفارش دهد، که ترمزهای کربن-سرامیک، روکش فیبرکربنی پیشرانه و قطعاتی از جنس فیبرکربن را به این خودرو اضافه می‌کند و 26.2 کیلوگرم از وزن آن را کاهش می­‌دهد.

افزایش ابعاد جلوپنجره به هدایت بیشتر جریان هوا به پیشرانه یاری رسانده ضمن­‌این‌که برخی قطعات همچون زیرسپری جلو، رکاب­‌های جانبی، باله عقب و حتی سقف خودرو از فیبرکربن ساخته شده است. طراحی دیفیوزر عقب فیبرکربنی این خودرو به نمونه نصب شده در خودروی مسابقه‌ای NSX GT3 شباهت زیادی دارد.

آکورا درنظر دارد 70 نمونه از NSX تایپ S را با رنگ خاکستری Gotham مات تزئین نماید که به صورت انحصاری برای این مدل درنظر گرفته شده است.

کابین و صندلی های آکورا NSX تایپ S

با ورود به فضای کابین، پوشش آلکانترا در بخش بالایی داشبورد جلب نظر می‌کند. نشان NSX روی پشت­‌سری صندلی‌­ها و لوگوی Type S در داشبورد به چشم می­‌خورد.

قیمت و برنامه تولید آکورا NSX تایپ S

آکورا از هم‌اکنون برای ثبت سفارش NSX تایپ S اعلام آمادگی کرده است. قیمت پایه این خودرو 169,500 دلار تعیین شده که در صورت سفارش پکیج Lightweight به 182,500 دلار افزایش خواهد یافت.

بد نیست بدانید آکورا برای ساخت تنها 350 دستگاه از تایپ S برنامه­‌ریزی کرده که 300 نمونه از آن‌ها به ایالات متحده ارسال خواهد شد. قرار است این نسخه ویژه از خودروی ژاپنی در رویداد خودرویی مونته‌ری در مقابل دیدگان بازدیدکنندگان حاضر شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران