شاسی‌بلند هفت نفره در بازار آمریکای جنوبی

معرفی جیپ کامندر 2022

27 مرداد 1400 13:19

جیپ کامندر در نقاط مختلف جهان و با ویژگی­‌های متفاوت به فروش می­‌رسد. مشتریان آمریکایی این خودرو را به عنوان یک شاسی­‌بلند میان­‌سایز می‌شناسند که تا سال 2010 عرضه شد، درحالی‌که همین نسخه در اروپا و چند منطقه دیگر با پیشرانه 6 سیلندر دیزل به فروش می­‌رسید. در چین اما کامندر در دو نسخه عادی و گراند و از سال 2018 درحال عرضه است.

این مدل جدید درواقع چیزی نیست جرء نسخه هفت نفره از جیپ کامپس 2022 که اخیراً بروزرسانی شده است.اما اکنون یعنی در آگوست 2021 قرار شده که کامندر به عنوان یک شاسی‌­بلند هفت نفره وارد بازار خودروی آمریکای جنوبی شود. البته این مدل جدید درواقع چیزی نیست جرء نسخه هفت نفره از جیپ کامپس 2022 که اخیراً بروزرسانی شده است. تصاویر تبلیغاتی که از این خودرو در برزیل انتشار یافته، تریم Overland را به نمایش می‌­گذارد.

در کنار فرم آشنای جلوپنجره، با طرح جدید سپر و چراغ‌های جلو، نوار LED دی‌لایت و جزئیات فلزی مواجه هستیم. به لطف افزایش ظرفیت سرنشین، در نمای کناری شیشه کوچکی در انتهای بدنه می‌بینیم. اضافه شدن یک شیشه کوچک در بخش انتهایی نمای جانبی از 7 نفره بودن خودرو خبر می‌­دهد، درحالی‌که نوار فلزی حاشیه پنجره­‌ها هم به نسخه 5 نفره جیپ گرند چروکی 2022 شباهت دارد، که اخیراً به دام عکاسان رسانه­‌ها افتاد.

جیپ کامندر 2022

تغییرات طراحی بخش عقبی بدنه جیپ کامندر نسبت به کامپس بسیار واضح‌تر است، چراکه عرض چراغ‌ها کاهش یافته و دستگیره در صندوق هم از نظر پنهان شده است. نشان­‌های TD و 4x4 نصب شده روی این بخش هم از نصب پیشرانه توربو دیزل و  سامانه چهارچرخ محرک در این مدل خبر می­‌دهد.

طراحی فضای کابین مشابه با جیپ کامپس بوده و تغییر چندانی را تجربه نکرده است.

جیپ کامندر 2022

فعلاً هیچ اطلاعات رسمی درباره مشخصات فنی این مدل منتشر نشده است، اما همکاران رسانه‌­ای Motor1.com در برزیل از از احتمال نصب پیشرانه 2 لیتری به قدرت 200 اسب­‌بخار به همراه جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک خبر داده­‌اند. احتمال نصب پیشرانه کاملاً جدید 1.3 لیتری توربوشارژ با 185 اسب­‌بخار قدرت و 270 نیوتن‌متر را نیز نباید از نظر دور داشت که همراه با جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد. بد نیست بدانید این پیشرانه برای استفاده از سوخت‌های متفاوت سازگاری پیدا کرده است.

قرار است جیپ کامندر 2022 ظرف چند روز آینده در برزیل رونمایی و تولید آن در تاسیسات جیپ در Pernambuco آغاز شود. جیپ برای صادرات این مدل به سایر کشورهای آمریکای لاتین هم برنامه­‌ریزی کرده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران