با شعاع حرکتی 51 کیلومتر در حالت برقی

معرفی کیا سورنتو PHEV

29 مرداد 1400 13:13

چهارمین نسل کیا سورنتو در سال 2020 و با مدل 2021 رونمایی شد. اکنون نسخه پلاگین هیبرید این خودرو نیز معرفی شده تا نظر طیف دیگری از مشتریان شاسی‌­بلندهای هفت نفره را جلب نماید.

بنابر اعلام شرکت سازنده، شعاع حرکتی کیا سورنتو PHEV در حالت کاملاً برقی 51 کیلومتر است.غیر از تغییر مشخصات فنی، باید به نصب لوگوی جدید کیا بر پیشانی این مدل هم اشاره کرد که تنها تغییر ظاهری اعمال شده برای سورنتو PHEV به شمار می‌آید.

روی گلگیر عقب سمت سرنشین، ورودی شارژ باتری 13.8 کیلووات ساعتی این خودرو دیده می‌شود. این باتری به عنوان پشتیبان برای مجموعه هیبرید شامل موتور برقی و پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ انجام وظیفه می‌کند، که مجموعاً 261 اسب­‌بخار قدرت را از طریق سامانه چهارچرخ محرک به چرخ‌ها انتقال می­‌دهد. قفل دیفرانسیل مرکزی هم به صورت استاندارد نصب شده است.

کیا سورنتو PHEV

بنابر اعلام شرکت سازنده، شعاع حرکتی کیا سورنتو PHEV در حالت کاملاً برقی 51 کیلومتر است، که در صورت استفاده ترکیبی با پیشرانه بنزینی، به 736 کیلومتر افزایش می­‌یابد. لازم بذکر است که پروسه تست مصرف این خودرو براساس استاندارد EPA در حال انجام است و تا زمان اعلام رقم آن باید منتظر ماند.

علاوه بر تمجید از شعاع حرکتی، صندلی­‌های ردیف دوم و سوم کیا سورنتو PHEV هم توسط کیا مورد ستایش قرار گرفته است، هرچند که این امکان تنها در تریم­‌های SX و SX Prestige در دسترس خواهد بود.

کابین کیا سورنتو PHEV

مجموعه‌­ای از امکانات رفاهی، سامانه‌­های ایمنی و دستیار راننده برای سرنشینان کیا سورنتو PHEV پیش‌­بینی شده است، که صفحه پشت آمپر دیجیتال 12.3 اینچی، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی اطلاعات سرگرمی و پوشش چرمی سینتکس تنها بخشی از یک فهرست طولانی است.

شرکت کیا فعلاً از اعلام قیمت سورنتو PHEV خودداری کرده است، اما می­‌توان انتظار داشت که در زمان نزدیک به آغاز فروش این محصول یعنی در سه ماهه سوم سال 2021، شاهد اعلام جزئیات بیشتر در این مورد باشیم.

دیدگاه کاربران