مدتی پس از معرفی مدل ریتون CC توسط شرکت چانگان، اکنون نسخه Blue Whale از این خودروی سدان به میدان آمده تا خریداران را با گزینههای بیشتری روبرو کند.
”علت نامگذاری این نسخه از ریتون CC را باید در زیر کاپوت آن جستجو کرد، جایی که پیشرانه 1.5 لیتری توربو به نام Blue Whale و با کد فنی NE1.5T حضور دارد. “طرح بدنه چانگان ریتون CC را میتوان در خطوط سیال، فرم عضلانی نمای جانبی و طراحی تیز چراغها خلاصه کرد، که در مجموع ظاهری زیبا و متناسب را تشکیل داده است. البته این طرح تاحد زیادی به چهره سدانهای ساخت برند نیسان شباهت دارد.
طول، عرض، ارتفاع و فاصله میان محورهای این سدان چینی به ترتیب 4.8، 1.825، 1.465 و 2.77 متر است، که از فضای کابین جادار بخصوص برای سرنشینان عقب خبر میدهد. در حقیقت عدد فاصله محوری این مدل بیشتر از نمونههای مشابه بوده و در میان خودروهای همقیمت با چانگان ریتون CC تقریبا بیرقیب است.
با ورود به فضای کابین، روکش چرم ناپا روی صندلیها و مواد باکیفیت به کار رفته در ساخت سایر بخشها، نظر بیننده را به سوی خود جلب میکند. نمایشگر بزرگ روی داشبورد هم در عین طرح خوشایند ظاهری، عملکردی مناسب از خود به نمایش میگذارد.
علت نامگذاری این نسخه از چانگان ریتون CC را باید در زیر کاپوت آن جستجو کرد، جایی که پیشرانه 1.5 لیتری توربو به نام Blue Whale و با کد فنی NE1.5T حضور دارد. حداکثر قدرت و گشتاور این پیشرانه نسل جدید به ترتیب 177 اسببخار و 300 نیوتنمتر اعلام شده است. بد نیست بدانید حداکثر گشتاور در دورشمار 1250 دور بر دقیقه قابل دسترس است، که از طریق جعبهدنده 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخها ارسال میشود.
گزارشگر رسانه چینی که ریتون CC Blue Whale را معرفی نموده، راحتی سواری و احساس خوشایند رانندگی با این خودرو را ستایش کرده است. در نهایت میتوان گفت چانگان ریتون CC نسخه Blue Whale با طراحی زیبای بدنه، کابین راحت و جادار و پیشرانهای نیرومند که عملکردی قابل مقایسه با نمونههای شش سیلندر تنفس طبیعی دارد، گزینهای قابل توجه برای مشتریان خواهد بود.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : inf.news