پیشرانه جدید برای سدان چینی

معرفی چانگان ریتون CC نسخه Blue Whale

1 شهریور 1400 16:13

مدتی پس از معرفی مدل ریتون CC توسط شرکت چانگان، اکنون نسخه Blue Whale از این خودروی سدان به میدان آمده تا خریداران را با گزینه­‌های بیشتری روبرو کند.

علت نامگذاری این نسخه از ریتون CC را باید در زیر کاپوت آن جستجو کرد، جایی که پیشرانه 1.5 لیتری توربو به نام Blue Whale و با کد فنی NE1.5T حضور دارد. طرح بدنه چانگان ریتون CC را می­‌توان در خطوط سیال، فرم عضلانی نمای جانبی و طراحی تیز چراغ‌ها خلاصه کرد، که در مجموع ظاهری زیبا و متناسب را تشکیل داده است. البته این طرح تاحد زیادی به چهره سدان­‌های ساخت برند نیسان شباهت دارد.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله میان محورهای این سدان چینی به ترتیب 4.8، 1.825، 1.465 و 2.77 متر است، که از فضای کابین جادار بخصوص برای سرنشینان عقب خبر می­‌دهد. در حقیقت عدد فاصله محوری این مدل بیشتر از نمونه­‌های مشابه بوده و در میان خودروهای هم‌قیمت با چانگان ریتون CC تقریبا بی‌رقیب است.

چانگان ریتون CC نسخه Blue Whale

با ورود به فضای کابین، روکش چرم ناپا روی صندلی‌­ها و مواد باکیفیت به کار رفته در ساخت سایر بخش‌ها، نظر بیننده را به سوی خود جلب می­‌کند. نمایشگر بزرگ روی داشبورد هم در عین طرح خوشایند ظاهری، عملکردی مناسب از خود به نمایش می­‌گذارد.

علت نامگذاری این نسخه از چانگان ریتون CC را باید در زیر کاپوت آن جستجو کرد، جایی که پیشرانه 1.5 لیتری توربو به نام Blue Whale و با کد فنی NE1.5T حضور دارد. حداکثر قدرت و گشتاور این پیشرانه نسل جدید به ترتیب 177 اسب‌بخار و 300 نیوتن‌متر اعلام شده است. بد نیست بدانید حداکثر گشتاور در دورشمار 1250 دور بر دقیقه قابل دسترس است، که از طریق جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها ارسال می­‌شود.

چانگان ریتون CC نسخه Blue Whale

گزارشگر رسانه چینی که ریتون CC Blue Whale را معرفی نموده، راحتی سواری و احساس خوشایند رانندگی با این خودرو را ستایش کرده است. در نهایت می‌­توان گفت چانگان ریتون CC نسخه Blue Whale با طراحی زیبای بدنه، کابین راحت و جادار و پیشرانه‌­ای نیرومند که عملکردی قابل مقایسه با نمونه‌­های شش سیلندر تنفس طبیعی دارد، گزینه‌­ای قابل توجه برای مشتریان خواهد بود.

دیدگاه کاربران