همراه با افزایش قدرت و تغییرات ظاهری

تیونینگ رولزرویس گوست توسط اسپوفک

4 شهریور 1400 10:02

شرکت آلمانی نوویتک از تیونرهای مشهور جهان است، که به امر تغییر و تقویت خودروهای سوپراسپرت اشتغال دارد. این شرکت به تازگی برند تازه­ای به نام اسپوفک (Spofec) را تاسیس نموده که قرار است تنها روی محصولات رولزرویس کار کند.

به لطف نصب ماژول N-Tronic در ECU، خروجی پیشرانه به ترتیب با 113 اسب‌بخار و 135 نیوتن‌متر افزایش نسبت به حالت استاندارد روبرو شده است.جدیدترین پروژه این برند تازه­ تاسیس، یک پکیج کامل تیونینگ برای رولزرویس گوست است، که قدرت بیشتر، تغییرات آیرودینامیک بدنه و کاهش ارتفاع را برای این سدان لوکس به ارمغان آورده است.

به لطف نصب ماژول N-Tronic در ECU، خروجی پیشرانه به ترتیب با 113 اسب‌بخار و 135 نیوتن‌متر افزایش نسبت به حالت استاندارد روبرو شده است و اکنون 676 اسب­‌بخار قدرت و 985 نیوتن‌متر ­گشتاور در اختیار راننده این خودرو قرار می‌­دهد. به همین علت شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت رولزرویس گوست از 4.8 ثانیه در مدل استاندارد به 4.5 ثانیه در این نسخه کاهش یافته هرچند که رقم حداکثر سرعت همچنان روی عدد 250 کیلومتر برساعت باقیمانده است.

اگزوز اسپرت با روکش ضدزنگ و دریچه‌­های فعال که بسته به شرایط صدای خروجی را تنظیم می‌­کند هم یکی دیگر از تغییرات اسپوفک روی رولزرویس گوست است.

تیونینگ رولزرویس گوست توسط اسپوفک

یکی از اجزای کیت بدنه کربنی این خودرو، طرح جدید سپر جلو با ورودی­‌های بزرگتر جریان هواست، که بنابر اعلام شرکت سازنده باعث کاهش فشار روی محور جلو در سرعت‌های زیاد خواهد شد. رکاب­‌های جانبی سفارشی، گلگیرهای جدید جلو با مسیر جریان هوا، باله عقب و طرح متفاوت بخش پایینی سپر عقب، سایر تغییرات ناشی از کیت بدنه اسپوفک خواهند بود.

رینگ‌های 22 اینچی این خودرو در همکاری با برند مشهور ووسن (Vossen) شکل گرفته و با تایرهای 265/35 ZR و 295/30 ZR 22  در جلو و عقب روکش شده است. همانطور که قبلاً اشاره شد، سیستم تعلیق بادی Spofec Can-Tronic به اندازه 40 میلی‌متر از ارتفاع خودرو را کم کرده است، ولی در سرعت‌های بیش از 140 کیلومتر برساعت به حالت استاندارد بازمی­‌گردد.

اسپوفک برای دریافت سفارش هرگونه تغییر در طراحی فضای کابین اعلام آمادگی کرده است، موضوعی که مطمئنا خوشایند مالکان رولزوریس گوست خواهد بود، مخصوصاً افرادی که این خودرو را به صورت دست­‌دوم خریداری کرده و به امکانات سفارشی­‌سازی رولزرویس دسترسی ندارند.

تیونینگ رولزرویس گوست توسط اسپوفک

در نمونه‌­ای که تصاویر آن را مشاهده می­‌کنید، چرم مشکی با جزئیات نارنجی برای روکش صندلی­‌ها، داشبورد و کنسول میانی در نظر گرفته شده که ترکیب رنگی جالبی پدید آورده است.

اسپوفک درباره قیمت این پکیج هیچ خبری اعلام نکرده ولی مطمئنا با مجموعه‌ای گران‌قیمت روبرو هستیم که برای خودرویی با قیمت پایه 332,500 دلار پیشنهاد شده است.

دیدگاه کاربران