2 برابر گران‌تر از مدل بنزینی!

سوئیست DX3 با موتور برقی

15 شهریور 1400 15:35

همانطور که می‌دانید، محصولی که دیار خودرو با نام سوئیست DX3 در بازار ایران عرضه کرده است، در واقع سوئیست DX5 است که به دلایل بازاریابی، نامش را در کشورمان، به DX3 تغییر داده‌اند. اما مقاله امروز ما درباره DX3 واقعی است! و می‌خواهیم شما را به دو تیپ جذاب این خودرو آشنا کنیم.

سوئیست DX3 مدل SRG

اولین تیپی که سوئیست برای DX3 معرفی کرد، تیپ SRG بود. این تیپ برای مشتریان جوان ساخته شده و به همین دلیل نیز رینگ‌های بزرگتر 18 اینچی داشت، کالیپرهای ترمزش به رنگ قرمز درآمده بود، سقف و آینه‌هاش مشکی شده، چراغ عقبش به LED تغییر کرده، نورپردازی داخلی کابین آن به رنگ قرمز درآمده و نهایتا تریم کابین، صندلی و فرمانش نیز با رنگ‌های مشکی و قرمز تزیین شده بود.

به لحاظ فنی، سوئیست DX3 SRG تفاوتی نکرده بود ولی برای رضایت هرچه بیشتر مشتریان، سوئیست برای اولین‌بار امکان سفارش موتور توربو (اما با گیربکس دستی) را فراهم کرده است.

سوئیست DX3 مدل برقی

حدود یکسال بعد از آمدن سوئیست DX3 به بازار چین، و بصورت دقیق‌تر از سال 2017 به بعد، سوئیست نسخه تمامی برقی این خودرو را با نام DX3 EV به بازار فرستاد. این مدل برقی، به لحاظ ظاهری، هیچ تفاوتی با DX3 بنزینی ندارد و سوئیست فقط جلوپنجره‌اش را بسته و آنرا به رنگ آبی درآورده است. درون کابین نیز صفحه کیلومتر تغییر کرده و در کنسول هم دیگر خبری از اهرم دنده نیست.

موتور برقی در سوئیست DX3 EV به لطف پکیج باتری‌های 43.1 کیلووات‌ساعت، می‌تواند 122 اسب بخار را تحویل‌تان دهد. ضمن اینکه حداکثر سرعتش معادل 130 کیلومتر برساعت بوده و با یکبار شارژ نیز تا 310 کیلومتر، حرکت می‌کند.

البته همه این ویژگی‌های خوب در ازای یک قیمت بسیار گران است! در بازار چین، قیمت سوئیست DX3 بنزینی در مدل 2020 و با موتور تنفس طبیعی حدود 60 تا 70 هزار یوآن است که حدود 9 الی 10 هزار دلار می‌شود. اما اگر DX3 توربو بنزینی را سفارش دهید، قیمتش از 80 هزار یوآن شروع شده و تا 100 هزار یوآن هم افزایش می‌یابد که معادل تقریبی 12 الی 15 هزار دلار است. ولی قیمت سوئیست DX3 برقی، حدود دو برابر قیمت DX3 بنزینی است طوریکه از 170 هزار یوآن شروع و تا 190 هزار یوآن هم بالا می‌رود؛ یعنی چیزی حدود 25 الی 28 هزار دلار.

دیدگاه کاربران