تلفیقی از ون و کراس‌اور با ظرفیت 7 نفر

جاگر، خودرویی جدید از داچیا

13 شهریور 1400 11:15

مدتی پس از اعلام پیروزی داچیا ساندرو بر فولکس‌­واگن گلف در بازار خودروی اروپا، خودروساز اهل رومانی اقدام به معرفی یک محصول جدید به نام جاگر - Jogger - نموده تا جای خالی یک مدل هفت نفره را در میان محصولات خود پر کند.

اکنون جاگر در کنار سایر محصولات داچیا یعنی اسپرینگ، ساندرو، لوگان و داستر قرار گرفته تا نظر طیف دیگری از مشتریان را جلب کند. داچیا نام این مدل جدید را برگرفته از ورزش، طبیعت و انرژی مثبت دانسته که به شخصیت این محصول اشاره دارد.

طراحی داچیا جاگر

فرم بدنه داچیا جاگر چیزی بین ون و کراس‌­اور است و علاوه بر چیدمان هفت نفره، به صورت 5 نفره هم قابل سفارش است. دماغه جلو کاملاً یادآور ساندرو استپ­‌وی است، اما افزایش 40 میلی‌متری ارتفاع بدنه در بخش عقب، هویت متفاوت آن را یادآوری می­‌کند.

داچیا جاگر با ظرفیت 7 سرنشین

طول بدنه داچیا جاگر برابر با 4.55 متر است، که این مدل را به طویل‌­ترین محصول داچیا بدل کرده، ضمن­ این‌که فضای بار 708 لیتری را در نسخه پنج نفره فراهم کرده است. با تا کردن صندلی­‌های ردیف عقب، این فضا به 1819 لیتر افزایش خواهد یافت. بد نیست بدانید در مجموع 24 لیتر فضا نیز در نقاط مختلف کابین برای قرار دادن لوازم کوچک پیش‌­بینی شده است.

کابین و امکانات داچیا جاگر

طراحی فضای کابین جاگر شبیه به سایر محصولات جدید داچیا بوده و مواردی آشنا همچون نمایشگر اطلاعات سرگرمی با ظاهر شبیه به تبلت و دریچه‌­های تهویه دایره­‌ای شکل جلب نظر می‌­کند. در تریم پایه که نمایشگر وجود ندارد، پایه­‌ای برای نگه داشتن تلفن هوشمند درنظر گرفته شده است، تا برخی وظایف همچون مسیریاب و غیره را برعهده بگیرد.

کابین و امکانات داچیا جاگر

چراغ‌ها و برف­‌پاک‌کن­‌های خودکار، محدودکننده سرعت، دکمه‌­های روی فرمان، سایر تجهیزات استاندارد داچیا جاگر خواهند بود.

مشخصات فنی داچیا جاگر

همچون نسل جدید مدل‌های ساندرو، ساندرو استپ­‌وی و لوگان، جاگر هم با پیشرانه­‌های بنزین‌سوز یا گازسوز LPG قابل سفارش است، ولی از پیشرانه دیزل خبری نیست.

طراحی نمای عقب داچیا جاگر

درحال حاضر یک پیشرانه بنزین­‌سوز 3 سیلندر یک لیتری با 110 اسب­‌بخار قدرت و جعبه‌دنده شش سرعته دستی برای داچیا جاگر قابل انتخاب است. پیشرانه گازسوز این خودرو هم به دو مخزن 40 لیتری LPG و 50 لیتری گاز متصل است و شعاع پیمایش برابر با 1000 کیلومتر را برای این خودرو فراهم می­‌کند.

فعلا صحبتی درباره احتمال نصب جعبه‌دنده اتوماتیک روی داچیا جاگر به میان نیامده است، ولی می‌­توان اطمینان داشت که به مرور زمان، شاهد افزایش تنوع پیشرانه­‌ها و جعبه دنده­‌های قابل انتخاب برای این مدل باشیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران