کراس‌اوری مخصوص مشتریان چینی

نگاهی به کیا اسپورتیج Ace مدل 2021

21 شهریور 1400 10:39

کیا اسپورتیج نخستین بار در سال 1993 متولد شد و از آن زمان تاکنون در پنج نسل مختلف حضوری مستمر همراه با موفقیت داشته است. البته داستان حضور کیا اسپورتیج در چین کمی متفاوت است، چراکه مدتی پس از واردات این خودروی کره‌­ای، از سال 2018 تصمیم بر این شده که یک نسخه اختصاصی از اسپورتیج در چین تولید شود و تنها در این کشور به فروش برسد.

فرم کلی بدنه این خودروی 4.53 متری با نام اسپورتیج Ace تا حد زیادی به کیا سورنتو شبیه استمدتی پس از معرفی نسل پنجم اسپورتیج با چهره‌­ای بسیار متفاوت با نسل‌های پیشین، نسخه مخصوص بازار چین هم متحول شده تا در میان انبوهی از کراس‌­اورهای دیگر همچنان قادر به رقابت باشد.

فرم کلی بدنه این خودروی 4.53 متری با نام اسپورتیج Ace تا حد زیادی به کیا سورنتو شبیه است و به واسطه مواردی همچون فرم جلوپنجره با ابعاد بزرگ، چراغ‌های جلو با امتداد به سوی بالا و جزئیات روی سپر جلو، کاملاً به عنوان محصولی از شرکت کیا قابل شناسایی است. اما شباهت اسپورتیج Ace به سایر محصولات خودروساز کره­‌ای مثل کیا تلوراید، در نمای عقب و با مشاهده چراغ‌ها و فرم ستون C به اوج خود می‌­رسد.

کیا اسپورتیج Ace مدل 2021

نوار کرومی بین چراغ‌های جلو و عقب، جزئیات نقره‌­ای جلوپنجره، دیفویزر عقب و نوار نارنجی تیره در نیمه پایینی بدنه، از دیگر نکات جالب توجه در طرح بدنه کیا اسپورتیج Ace است. باید توجه داشت که دو مورد آخر تنها در تریم GT لاین عرضه می­‌شود.

با ورود به فضای کابین، خطوط مستقیم و افقی داشبورد به همراه سطوح نارنجی رنگ جلب توجه می‌­کند. نمایشگر 10.25 اینچی مرکزی، پنل مجزای لمسی برای کنترل سیستم تهویه مطبوع، فرم کنسول میانی به همراه قطعات مشکی پیانو در این بخش و همچنین طرح اهرم تعویض دنده از دیگر نکات جالب کابین کیا اسپورتیج Ace است.

کیا اسپورتیج Ace به نسل سوم سامانه ارتباطی هوشمند Baidu نیز مجهز شده است، که از نقشه‌­های Baidu، مسیریاب تلفن همراه، دستیار صوتی، موسیقی آنلاین، ارتباط با وسایل هوشمند داخل خانه و بسیاری امکانات دیگر پشتیبانی می‌­کند.

کیا اسپورتیج Ace مدل 2021

گرمکن صندلی­‌های ردیف اول و دوم و سطح دو فناوری خودران، جزء امکانات رفاهی تریم‌­های کامل‌تر کیا اسپورتیج Ace بشمار می‌­آید.

نیروی محرکه کیا اسپورتیج Ace از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ تامین می‌شود، که 200 اسب­‌بخار قدرت و 253 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می­‌کند.

بد نیست بدانید خروجی پیشرانه 2 لیتری مدل فعلی اسپورتیج در بازار چین برابر با 160 اسب­‌بخار قدرت و 193 نیوتن‌متر گشتاور است، که بسیار کمتر از نیروی پیشرانه جدید ارزیابی می­‌شود.

راننده کیا اسپورتیج Ace می­‌‌تواند با فشردن یک دکمه، یکی از چهار حالت رانندگی اسپرت، کامفورت (راحت)، اکو (اقتصادی) و هوشمند را انتخاب نماید. نکته جالب اینکه با انتخاب حالت هوشمند، خودرو به صورت خودکار یکی از سه حالت اول را بسته به شرایط انتخاب می‌­کند. سرعت و شتاب خودرو نیز با توجه به حالت رانندگی انتخاب شده تغییر خواهد کرد تا بیشترین میزان راحتی برای سرنشینان فراهم شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : inf.news

دیدگاه کاربران