گربه چینی در راه اروپا

با اورا Cat آشنا شوید

21 شهریور 1400 10:51

اوایل سال جاری میلادی شاهد معرفی یک خودروی چینی از سوی برند اورا با چهره­‌ای مشابه خودروهای کلاسیک و نام بسیار عجیب Black Cat (گربه سیاه!) بودیم. در ماه آوریل مدل دیگری به نام Punk Cat توسط اورا معرفی شد، امااکنون محصول دیگری از این برند که قبلاً با نام Good Cat معرفی شده، خود را به قاره اروپا رسانده و در نمایشگاه خودرو مونیخ 2021 حاضر شد.

خودروساز چینی از اعلام هرگونه مشخصات فنی خودداری کرده، اما نسخه حاضر در بازار چین به یک موتور برقی با 143 اسب‌­بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور مجهز است.این مدل در اروپا تحت عنوان Cat معرفی شده و خودروساز چینی امیدوار است به زودی بتواند فروش این مدل را در قاره سبز آغاز نماید.

صرف‌نظر از نام عجیب این خودرو، باید به ظاهر خوشایند آن اشاره کرد مخصوصا در روزگاری که استفاده از خطوط تند و تیز و فرم‌­های خشن به رده خودروهای کوچک هم راه پیدا کرده است. اما شباهت محصول برند زیرمجموعه گریت‌وال به فولکس‌­واگن بیتل غیرقابل انکار است، هرچند که برند اورا از فرم بدنه این خودرو به عنوان طرحی مشابه خودروهای قدیمی با فرم قدرتمند و آیرودینامیک یاد کرده است.

خودروساز چینی از اعلام هرگونه مشخصات فنی خودداری کرده، اما نسخه حاضر در بازار چین به یک موتور برقی با 143 اسب‌­بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور مجهز است، که نیروی خود را به محور جلو انتقال می­‌دهد. درباره امکانات رفاهی هم خبری در دسترس نیست، ولی وجود یک مورد یعنی دوربین 360 درجه قطعی شده است.

اورا کت هاچ بک برقی در نمایشگاه خودروی مونیخ 2021

شرکت اورا وعده کرده که نسخه اروپایی این خودرو، شعاع حرکتی برابر با 400 کیلومتر داشته باشد، هرچند هنوز معلوم نیست این رقم براساس استاندارد WLTP اعلام شده یا NEDC.

براساس اعلام شرکت اورا، طرح این محصول در مشارکت با مصرف‌کنندگان شکل گرفته، که به اعتقاد این برند چینی، بیشتر از قشر جوان جامعه هستند.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، اورا قصد دارد فروش این مدل را در اروپا تا پیش از پایان سال جاری میلادی آغاز کند، بنابراین می­‌توان انتظار داشت که در زمان نزدیک به عرضه، با مشخصات و ویژگی­‌های آن بیشتر آشنا شویم.

دیدگاه کاربران