تزئینات اسپرت برای کراس‌اور ژاپنی

معرفی نسخه GR Sport از تویوتا کرولا کراس

26 شهریور 1400 15:50

Gazoo Racing به عنوان بازوی سازنده محصولات تقویت شده تویوتا، از مدتی پیش اعلام موجودیت کرده است. اکنون نشان GR روی چندین مدل از محصولات این خودروساز ژاپنی نصب شده است، که نشان­‌دهنده تمایز آن‌ها با نسخه استاندارد خواهد بود.

تویوتا تصمیم گرفته سری GR Sport از کرولا کراس را نیز ارائه کند، که تنها شامل تغییرات ظاهری است و تحولات اساسی در مشخصات فنی خودرو ایجاد نمی­‌کند.البته تویوتا تصمیم گرفته سری GR Sport را نیز ارائه کند که تنها شامل تغییرات ظاهری است و تحولات اساسی در مشخصات فنی خودرو ایجاد نمی­‌کند. سری GRMN نیز در بالاترین سطح از محصولات Gazoo Racing قرار گرفته که تغییراتی اساسی در ظاهر و زیر کاپوت خودرو را به همراه خواهد داشت.

پس از نصب نشان GR Sport روی فورچونر و هایلوکس، اکنون نوبت به کرولا کراس رسیده تا به همراه نسخه استاندارد این خودرو، در تایوان معرفی شود.

قوای محرکه کرولا کراس از پیشرانه 1.8 لیتری بنزین‌سوز تامین می‌شود، که 138 اسب‌­بخار قدرت و 172 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده CVT به محور جلو انتقال می­‌دهد. البته نسخه هیبرید با 122 اسب­‌بخار هم قابل انتخاب است، که از نظر سامانه انتقال قدرت مشابه با مدل قبلی است. امکان سفارش سامانه چهار چرخ محرک برای تویوتا کرولا کراس هیبرید در تایوان هم فراهم شده است.

نسخه GR Sport از تویوتا کرولا کراس

مطابق آنچه از نشان GR Sport انتظار داریم، در سیستم تعلیق و فرمان تویوتا کرولا کراس نیز تغییراتی اعمال شده تا احساسی از عملکرد اسپرت را به راننده منتقل کند.

بد نیست بدانید تویوتا قصد دارد کرولا کراس GR Sport را در سایر بازارها نیز به فروش برساند.

قیمت کرولا کراس با پیشرانه 1.8 لیتری در بازار تایوان برابر با 31,600 دلار تعیین شده است، درحالی‌که نسخه مجهز به پیشرانه هیبرید با قیمت پایه 34,100 دلار به فروش می­‌رسد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران