• تويوتا کرولا کراس هيبريد

کراس‌اور کرولا با قلب هیبریدی می‌آید

بررسی تویوتا کرولا کراس هیبرید وارداتی

1 اردیبهشت 1403 13:43

واردات کرولا کراس هیبرید به ایران

اردیبهشت 1403: شرکت توسعه ارتباطات هما، پس از آنکه مجوز سازمان استاندارد را برای عرضه تویوتا یاریس سدان کسب کرد، حالا نیز دومین محصول وارداتی‌اش را به کشورمان آورده است؛ کرولا کراس قرار است هم در نسخه هیبریدی و هم در نسخه بنزینی، به بازار کشورمان عرضه شود.

طراحی تویوتا کرولا کراس هیبرید

پس از سال‌‌ها گمانه زنی و انتشار شایعات توسط رسانه‌ها، تویوتا در سال 2020 به انتظار علاقمندان پایان داد و مدل کرولا کراس را توسط شعبه خود در تایلند معرفی کرد. تویوتا به موفقیت این کراس‌اور جدید، امید فراوانی بسته چراکه غیر از استقبال عمومی به خودروهای شاسی‌بلند در سراسر جهان، این مدل جدید نامی معتبر به قدمت 54 سال، یعنی کرولا، را با خود دارد.

تویوتا کرولا کراس براساس نسخه C از پلتفرم جدید تویوتا یعنی TGNA-C ساخته شده که نسخه سدان کرولا و کراس‌اور C-HR نیز براساس آن شکل گرفته است.

چهره کرولا کراس به سایر محصولات مرتفع تویوتا شباهت زیادی دارد ولی در مقایسه با C-HR از طرحی آرام‌تر و فرمی ساده‌تر برخوردار است. همچون بسیاری از خودروهای کراس‌اور که این روزها در جهان به فروش می‌رسد، روی نقاط مختلف بدنه این مدل نیز قطعات پلاستیکی مشکی به چشم می‌خورد.

همان‌طور که می‌توان حدس زد، کرولا کراس با ابعادی برابر با 4.46، 1.82 و 1.62 متر در طول، عرض و ارتفاع، از نظر ابعاد در جایی میان مدل‌های راوفور و C-HR قرار می‌گیرد. فاصله محوری این خودرو نیز با کرولا سدان و حتی با C-HR یکسان و برابر با 2.64 متر است.

مشخصات فنی تویوتا کرولا کراس هیبرید

کرولا کراس هیبرید، از همان موتور 2.0 لیتری که در نسخه تنفس طبیعی نیز وجود دارد، بهره می‌برد ولی با این تفاوت که یک موتور الکتریکی با قدرت 111 اسب‌بخار و گشتاور 206 نیوتن متر نیز آنرا همراهی می‌کند. آنطور که تویوتا گفته، مجموع قدرت این خودرو هیبریدی، به حدود 194 اسب‌بخار می‌رسد و از طریق جعبه‌دنده اختصاصی تویوتا برای محصولات هیبرید، یعنی e-CVT به چرخ‌ها ارسال می‌شود.


فروش تویوتا کرولا کراس در ایران

برای اطلاع از آخرین شرایط فروش تویوتا در کشورمان و همچنین جهت آگاهی از آخرین اخبار شرکت توسعه ارتباطات هما به همراه نحوه فروش نقدی و پیش فروش خودروهای وارداتی این شرکت، مقاله شرایط فروش توسعه ارتباطات هما را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران