ابر خودروی برقی با 1400 اسب‌بخار قدرت

معرفی الکترون ترووا

28 شهریور 1400 16:34

شرکت الکترون - Elektron - چندی پیش از طرح ابرخودروی الکتریکی Quasar رونمایی کرد که عملکردی فوق تصور داشت؛ قدرتی بیش از 2300 اسب‌بخار قدرت که تنها در 1.65 ثانیه به سرعت صدکیلومتر برساعت می‌رسد و حداکثر سرعت 450 کیلومتر برساعت که به صورت الکترونیکی محدود شده است. قرار است تنها 99 دستگاه از Quasar ساخته شود و پس از معرفی نسخه تولیدی در سال 2023، تحویل‌ها آغاز شود.

الکترون ادعا می‌کند که ابرخودروی برقی ترووا، مجموعا 1400 اسب‌بخار تولید می‌شودبعد از اینکه Quasar به واقعیت رسید، الکترون مدل دیگری را در برنامه تولید خود قرار خواهد داد. سوپرکار تمام الکتریکی با نام ترووا - Truva - که قدرتی کمتر از Quasar دارد، اما به همان اندازه روی کاغذ باورنکردنی است.

قرار است که الکترون ترووا مانند برادر بزرگ‌تر خود، نیرو را به هر چهار چرخ منتقل کند؛ اما بر خلاف Quasar که به چهار موتور مجهز است، تنها سه موتور دارد که دو موتور محور عقب و یک موتور محور جلو را تقویت می‌کند. الکترون ادعا می‌کند که مجموعا 1400 اسب‌بخار تولید می‌شود که بسیار کم‌تر از Quasar است، اما همچنان بیش‌تر از طرح الکترون وان است که سال گذشته معرفی شد.

الکترون ترووا ابر خودروی برقی

الکترون ترووا بر پایه یک شاسی کامپوزیت مبتکرانه شکل گرفته است. برای پیشرانه نیز یک بسته باتری 100 کیلووات‌ساعتی در نظر گرفته شده است.

طبق گفته الکترون، قیمت ترووا از تقریباً 710 هزار دلار آغاز خواهد شد. البته قطعا این ارقام تا زمان عرضه‌ آن در سال 2023 و شش ماه پس از Quasar، تغییر خواهد کرد‌.

دیدگاه کاربران