حمله به لوتوس Evija و ریماک Nevara

آرش AFX وارد بازی می‌شود

25 آذر 1400 17:28

شرکت خودروسازی Arash با مدیریت آرش فربد در حال ورود به دنیای ابرخودروهای برقی است. در همین راستا یک سوپراسپرت الکتریکی به اسم AFX رونمایی شده است.

با در نظر گرفتن تمام برقی بودن این خودرو می‌توان پیش‌بینی کرد که AFX رقیب خودروهایی مانند لوتوس Evija و ریماک Nevara خواهد بود.تا این لحظه اطلاعات محدودی از این خودرو منتشر شده است. با در نظر گرفتن تمام برقی بودن این خودرو می‌توان پیش‌بینی کرد که AFX رقیب خودروهایی مانند لوتوس Evija، ریماک Nevara و پینین‌فارینا Battista خواهد بود. مگر اینکه این خودروساز انگلیسی بخواهد عملکردی بهتر و بیشتر را به نمایش بگذارد.

از تصاویر منتشر شده این خودرو می‌توان متوجه شد که ابعاد AFX با قد و قواره یک ابرخودروی متعارف هم‌خوانی دارد. در بخش جلویی آرش AFX مجموعه‌ای از چراغ‌های زاویه‌دار و یک کاپوت بسیار جمع و جور با دریچه هوای بزرگ برای کمک به آیرودینامیک دیده می‌شود. البته در برخی از بخش‌های دیگر وجود قوس‌های روی چرخ جلو و به‌ویژه فرم درها شکل و شمایلی شبیه به پورشه 918 اسپایدر را یادآوری می‌کند. از جمله دیگر عناصر کلیدی مدل AFX عدم وجود آینه‌های جانبی، حضور بال کوسه‌ای و نوار LED عریض در بخش عقب هستند.

آرش AFX

با نگاهی به تصاویر داخل این خودرو به نظر می‌رسد که این محصول مجهز به صندلی‌هایی است که کاملاً درون شاسی آن قالب‌گیری شده است. داشبورد تو خالی AFX بیننده را به یاد لامبورگینی Sesto Elemento می‌اندازد. از سوی دیگر نمایشگرهای دیجیتالی نقش آینه‌های جانبی را نیز ایفا می‌کنند.

آخرین خودروی تولیدی که شرکت آرش عرضه کرد مدل AF10 بود. سوپراسپرتی با پیشرانه 6.2 لیتری سوپرشارژ هشت سیلندر Vشکل که به لطف وجود چهار موتور برقی می‌توانست 2080 اسب‌بخار نیرو تولید کند. اگر AFX تمام برقی به همان اندازه قوی باشد، تعجب نخواهیم کرد.

دیدگاه کاربران