رقیبی تازه نفس برای رم TRX

آشنایی با هنسی ونوم 775

29 شهریور 1400 08:32

با وجود تاخیر در تحویل و مشکلات کیفی که در برخی پیکاپ‌های ساخت فورد مشاهده می­‌شود، این محصولات مخصوصاً سری F-150 همچنان طرفداران پروپا قرص خود را حفظ کرده­‌اند. اما بسیاری از مشتریان که خواهان یک پیکاپ آفرودر با پیشرانه نیرومند باشند، به سوی رم TRX جلب می­‌شوند چراکه فورد درحال حاضر هیچ رقیب مستقیمی در برابر این مدل در سبد محصول پیشنهادی برای مشتریان ندارد.

این هیولا که ونوم 775 نام دارد، به واسطه تغییرات فنی اکنون 775 اسب‌بخار قدرت و 929 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌­دهد.اینجاست که تیونر مشهور آمریکایی یعنی هنسی (Hennessey) که از سال‌ها پیش به تقویت محصولات فورد اشتغال دارد، وارد میدان شده و یک محصول جدید براساس فورد F-150 معرفی کرده که برای رقابت با رم TRX کاملاً آمادگی دارد.

این هیولا که با نام ونوم 775 معرفی شده، به واسطه اضافه شدن سوپرشارژر بزرگ به پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری استاندارد F-150 و انجام برخی تغییرات فنی دیگر، همچون سیستم اگزوز و فیلترهای هوا و سوخت جدید، اکنون 775 اسب‌بخار قدرت و 929 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌­دهد.

با توجه به ارقام مذکور، به صورت تئوری می­‌توان ونوم 775 را پیروز رقابت با رم TRX دانست، اما نکته جالب اینکه در فیلم کوتاهی که از مسابقه درگ میان این دو پیکاپ منتشر شده، محصول هنسی با وجود وزن کمتر و قدرت بیشتر نتوانسته رم TRX را پشت سر بگذارد. از شرایط دقیق برگزاری این رقابت اطلاعی در دسترس نیست، اما می­‌توان حدس زد که سامانه چهار چرخ محرک دائم TRX به یاری این خودرو آمده باشد.

هنسی ونوم 775

افزایش 15.24 سانتی‌متری ارتفاع بدنه، رینگ‌های سفارشی 20 اینچی با تایرهای 35 اینچی آفرود و سپرهای آفرودی در دو انتهای بدنه، از آمادگی هنسی ونوم 775 برای عبور از مسیرهای آفرود خبر می‌­دهد، هرچند که شاید بهتر بود تیونر آمریکایی، سیستم تعلیق استاندارد این خودرو را نیز مورد بهسازی قرار می‌داد.

براساس اعلام هنسی، قیمت ونوم 775 بسته به امکانات سفارش داده شده توسط مشتری، بین 90 تا 110 هزار دلار متغیر خواهد بود. گارانتی سه سال یا 58 هزار کیلومتر هم برای این خودرو درنظر گرفته شده است تا خیال مشتریان از بابت خدمات پس از فروش آسوده باشد. لازم به ذکر است که هنسی برای ساخت تنها یکصد دستگاه از ونوم 775 برنامه‌­ریزی کرده است.

دیدگاه کاربران