ورود نسخه برقی در سال 2023

پورشه ماکان بنزینی بازنشسته می‌شود

31 شهریور 1400 11:57

شرکت پورشه در نیمه‌ اول امسال، تعداد 43,618 دستگاه ماکان را تحویل داده است. این کراس‌اور از نظر فروش، در رتبه دوم و دقیقاً پس از کاین، با 44,050 دستگاه، قرار می‌گیرد.

جزئیات بیشتر از پورشه ماکان برقی سال آینده مشخص می‌شود و در سال 2023 فروش آن آغاز خواهد شد.به جرات می‌توان گفت که ماکان از همان زمان معرفی آن در سال 2014 تا به امروز، یکی از پرفروش‌ترین محصولات این برند است. اما همانند سایر محصولات، از قوانین و مقررات سختگیرانه آلاینده‌ها در امان نیست. به همین خاطر، تنها چند سال دیگر از عمر ماکان بنزینی باقی مانده است‌. این خبر منبع موثقی دارد و آقای Sebastian Staiger، رئیس خط تولید، در مصاحبه با مجله Autocar اشاره کرد که این مدل احتمالاً تنها تا سه سال دیگر تولید می‌شود.

وی در پاسخ به این که پورشه ماکان از چه زمانی کاملاً الکتریکی خواهد شد، تاکید کرد که هنوز تصمیم نهایی‌ای اتخاذ نشده، اما احتمالاً در سال 2024 این اتفاق رخ می‌دهد.

آقای Staiger توضیح داد که قوانین نقش مهمی را در زندگی یک خودرو ایفا می‌کنند و افزود که مقررات آلایندگی، یکی دیگر از عوامل محدود کننده است.

پورشه ماکان

با توجه به این که استاندارد یورو 7 در سال 2025 اجرا می‌شود، تعجب‌‌آور نیست که پورشه تلاش‌های خود را برای خودروهای الکتریکی، با تمرکز بر مدلی با آلایندگی صفر، سرعت ببخشد. جزئیات بیشتر از پورشه ماکان برقی سال آینده مشخص می‌شود و در سال 2023 فروش آن آغاز خواهد شد. این اولین مدل الکتریکی خواهد بود که روی پلتفرم Premium Platform Electric حاصل همکاری مشترک پورشه و آئودی توسعه یافته است. آئودی Q6 E-Tron و همچنین آئودی A6 E-Tron برمبنای همین پلتفرم شکل گرفته‌اند.

پورشه به تازگی نسخه بنزینی ماکان 2022 را با تغییرات ظاهری جزئی‌ در داخل و خارج آن، به همراه اصلاحات موجود هنگام حذف نسخه توربو، به روز کرده است و اکنون برترین نسخه، GTS است که از همان نیروگاه 2.9 لیتری V6 توئین‌توربو قدرت می‌گیرد و 434 اسب‌بخار تولید می‌کند. پورشه ماکان S نیز جای GTS سابق را با 375 اسب‌بخار قدرت پر می‌کند؛ در حالی که قدرت نسخه استاندارد 4 سیلندر، به 261 اسب‌بخار ارتقا یافته است.

دیدگاه کاربران