قیمت پایه 18 هزار دلار

معرفی نسل جدید هوندا BR-V

2 مهر 1400 13:02

آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها، هوندا و کراس‌اورهای کوچک را با مدل HR-V مرتبط می‌دانند. اما در برخی از کشورهای آسیایی، BR-V (Bold Runabout Vehicle) را نیز زیرمجموعه کلاس B به شمار می‌آورند. اولین نسل آن، سال 2015 عرضه شد و اکنون نسل دوم آن معرفی شده است‌.

طبق برنامه‌ریزی‌ها، فروش هوندا BR-V در ژانویه 2022 آغاز می‌شود و قیمتی حدود 18 هزار دلار خواهد داشت.این مدل جدید نسبت به HR-V پیچیدگی کمتری دارد و اقتصادی‌تر است. همچنین صندلی‌های سه ردیفه را ارائه می‌دهد‌. هوندا درباره‌ی تغییر کردن یا نکردن پلتفرم نسل جدید چیزی نمی‌گوید، اما نسل اول آن ریشه در مینی‌ون Mobilio دارد، که خود بر اساس هاچ‌بک کوچک Brio (سطحی پایین‌تر از جاز/فیت دارد) ساخته شده است. اگر صادقانه نظر دهیم، باید گفت که BR-V زیباترین کراس‌اور کوچک موجود در بازار نیست (مخصوصا در طراحی قسمت عقب).

به لطف سیستم‌های Honda Sensing مانند حفظ رانندگی بین خطوط، ترمز جهت جلوگیری و کاهش تصادفات، کروز کنترل تطبیقی و مانع خروج از جاده، نسل جدید BR-V نسبت به نسل قبلی، بسیار ایمن‌تر است. همچنین شش ایربگ به صورت استاندارد و چراغ‌های اتوماتیک نیز تعبیه شده‌اند. علاوه بر آن‌ها، سیستمی وجود دارد که توقف و حرکت خودروی جلویی را به راننده هشدار می‌دهد.

نسل جدید هوندا BR-V

نیروی مورد نیاز این کراس‌اور را یک پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری تنفس‌‌طبیعی i-VTEC تامین می‌کند و قادر است 120 اسب‌بخار قدرت در 6600 دور بر دقیقه و 145 نیوتن‌متر گشتاور در 4300 دور بر دقیقه تولید کند‌. نیروی تولید شده از طریق جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و هوندا درباره‌ آن می‌گوید که سیستمی جدید و کارآمدتر است.

نسل جدید هوندا BR-V

از زمان اولین عرضه هوندا BR-V، یعنی حدود شش سال پیش، بیش از 255 هزار دستگاه فروش داشته است که 30 درصد آن در اندونزی تحویل داده شد. نسل جدید نیز این هفته در همین کشور رونمایی شد و جزء کشورهایی است که BR-V در آن تولید می‌شود. طبق برنامه‌ریزی‌ها، فروش محلی آن در ژانویه 2022 آغاز می‌شود و قیمتی حدود 18 هزار دلار خواهد داشت.

لازم به ذکر است که HR-V و BR-V تنها کراس‌اورهای کوچک کمپانی هوندا نیستند که در سراسر جهان به فروش می‌رسند؛ در آمریکای جنوبی و هند، WR-V به عنوان نسل سوم و بلندتر فیت/جاز عرضه می‌شود. با همکاری Dongfeng Honda در چین، مدل HR-V را به عنوان XR-V و همچنین در ژاپن نیز HR-V را با نام Vezel می‌شناسند.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران