با قابلیت پیمایش 643 کیلومتر

معرفی کانسپت برقی آئورا

3 مهر 1400 15:36

تعدادی از تولیدکنندگان انگلیسی در همکاری با یکدیگر، خودرویی الکتریکی با نام آئورا - Aura - ایجاد کرده‌اند. این کانسپت روباز دو سرنشینه، با همکاری شرکت‌های Astheimer , Potenza Technology , BAMD Composites , Conjure و Spark EV ساخته شده و طراحی و توسعه آن کم‌تر از یک‌سال به طول انجامید. همچنین از طرف سازمان خودروهای بدون آلایندگی بودجه دریافت کرده است.

آئورا مجهز به دو باتری 44 کیلووات‌ساعتی است که با کمک این باتری‌ها پس از هر شارژ می‌تواند تا 643 کیلومتر را طی کند.نمای خارجی خودرو از کامپوزیت‌های الیاف طبیعی ساخته شده است، که علاوه بر پایداری، وزن سبکی نیز دارند و به لطف آن، آئورا از نظر آیرودینامیکی بسیار خوب عمل می‌کند. چرخ‌های عقب نیز دارای روکش‌هایی برای کمک به مشخصه‌های آیرودینامیک هستند.

اکثر جزئیات این پروژه مانند ابعاد کانسپت، اعلام نشده؛ اما مشخص است که با خودرویی جمع و جور طرف هستیم. آئورا مجهز به دو باتری 44 کیلووات‌ساعتی است که یکی از آن‌ دو کف خودرو قرار گرفته و دیگری زیر کاپوت تعبیه شده است. آئورا با کمک این باتری‌ها پس از هر شارژ می‌تواند تا 643 کیلومتر را طی کند.

کابین کانسپت برقی آئورا

داخل کابین آئورا، ویژگی‌های جالبی یافت می‌شود؛ برای مثال دارای رابط پیشرفته انسان و ماشین (HMI) با تجسم سه‌بعدی است که بازخورد عملکرد آیرودینامیکی خودرو را ارائه می‌دهد. علاوه‌براین یک فرمان منحصربه‌فرد با صفحه‌ای بزرگ در میان آن (که معمولا ایربگ قرار می‌گیرد) برای آئورا در نظر گرفته شده است. نرم‌افزاری پیشرفته (Underpinning the Aura) از Spark EV قرار گرفته که میزان شارژ و برد را با دقت 99.5 درصد ارائه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت Spark EV، آقای Justin Ott، در مصاحبه با خبرگزاری Autocar اشاره کرد که شرکت‌های توسعه‌دهنده Aura قصد دارند که بی‌اعتمادی خریداران را نسبت به خودروهای برقی از بین ببرند. به گفته‌ وی این کانسپت، نمایش چگونگی چیره شدن صنعت، با به کار گیری تکنولوژی، بر این موانع است.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران