کراس‌اوری از زیرمجموعه چینی جنرال‌موتورز

معرفی بائوجون RS-5

4 مهر 1400 10:24

بائوجون یکی از برندهای زیرمجموعه شرکت سایک-جی ام- وولینگ (SGMW) بوده که در سال 2010 تاسیس شده است. اکنون برند بائوجون در کنار بیوک، کادیلاک و شورولت، به عنوان چهارمین برند زیرمجموعه جی‌ام (جنرال موتورز) در چین شناخته می­‌شود.

قیمت بائوجون RS-5 تقریباً معادل با 17,900 الی 22,500 دلار است.هرچند بائوجون در ابتدا به تولید خودروهای ارزان‌قیمت و نه چندان باکیفیت مشغول بود، اما به مرور زمان درحال تغییر چهره خود در نزد مشتریان است. شاهد این ادعا را باید معرفی بائوجون RS-5 به عنوان یکی از جدیدترین محصول این شرکت دانست، که در قالب یک کراس‌­اور میان‌­سایز به میدان آمده است. محصولات بائوجون از محبوب‌ترین خودروهای چینی بوده‌اند، به گونه­‌ای که برای مثال آمار فروش ماهیانه بائوجون 510 در بسیاری از ماه‌ها از مهمترین رقیب آن یعنی هاوال H6 عبور کرده است.

قیمت بائوجون RS-5 در محدوده 115,800 الی 145,800 یوان قرار می­‌گیرد که تقریباً معادل با 17,900 الی 22,500 دلار است.

طراحی بائوجون RS-5

بائوجون RS-5 از چند جهت برای شرکت سازنده اهمیت دارد، چراکه نخستین محصول این برند است که: بر پایه پلتفرم کاملاً جدید شکل گرفته، براساس زبان طراحی جدید بائوجون طراحی شده و لوگوی جدید این شرکت را بر پیشانی دارد. طول، عرض، ارتفاع و فاصله میان محورهای RS-5 به ترتیب 4.57، 1.87، 1.72 و 2.7 متر اعلام شده است.

بائوجون RS-5

جلوپنجره نه چندان بزرگ با اجزای ستاره‌­ای، چراغ‌های باریک جلو و فرم‌­های شکسته در دو طرف سپر جلو، چهره‌­ای قابل قبول از بائوجون RS-5 را به نمایش می­‌گذارد. فرم برآمده گلگیرهای عقب با در صندوق ایجاد پیوستگی می‌کند ولی طرح کلی این قسمت را نمی­‌توان چندان زیبا دانست. یک نوار LED بین چراغ‌های عقب قرار گرفته است، که در هنگام روشن بودن چراغ‌ها، نام بائوجون را به نمایش می­‌گذارد.

کابین و امکانات بائوجون RS-5

با ورود به فضای کابین، وجود سه نمایشگر پشت آمپر، اطلاعات سرگرمی با ابعاد 10.25 اینچ و کنترل سیستم تهویه جلب نظر می­کند. کنسول میانی هم با محوریت راننده طراحی شده و کمی به طرف او چرخیده است. علاوه بر طرح کاملا جدید فرمان، روکش چرمی و نشان BAOJUN روی آن هم جالب توجه است.

کابین بائوجون RS-5

سیستم پایداری ESP، سامانه کنترل پویا، کنترل کشش، دستیار ترمز، دستیار حرکت در سربالایی، ترمز دستی برقی، اتوهولد، پایش فشار باد تایر، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، دستیار حرکت بین خطوط، هشدار خروج از خط، هشدار حداکثر سرعت مجاز، ترمز اضطراری و دوربین 360 درجه، مهمترین تجهیزات قابل ذکر بائوجون RS-5 در حوزه ایمنی است. البته در نسخه 300T موارد بیشتری شامل کروزکنترل تطبیق‌پذیر در تمام سرعت‌ها، هشدار برخورد از روبرو و حسگر تابلوخوان نیز پیش‌­بینی شده است.

سامانه اینترنت خودروها که به صورت انحصاری برای محصولات بائوجون طراحی شده، یکی از مزیت­‌های RS-5 نسبت به رقبا محسوب می‌­شود. این سامانه توانایی تشخیص فرامین صوتی را دارد و می‌­تواند عملکردهای مختلفی نظیر سیستم صوتی، تهویه مطبوع و مسیریاب را بنابر فرمان راننده تغییر دهد. راننده این خودرو همچنین قادر است درجه حرارت سیستم تهویه را پیش از ورود به خودرو و از طریق نرم‌افزار تلفن همراه تنظیم نماید.

مشخصات فنی بائوجون RS-5

پیشرانه بائوجون RS-5

نیروی محرکه RS-5 از پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ تامین می‌شود، که در دو نسخه عادی و پرفورمنس 300T عرضه می‌شود. خروجی این پیشرانه در نسخه معمولی برابر با 149 اسب­‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور است، درحالی‌که در نسخه 300T این ارقام به 177 اسب­‌بخار و 290 نیوتن‌متر افزایش می­‌یابد. در هر دو نسخه شاهد نصب جعبه‌دنده اتوماتیک CVT با قابلیت شبیه‌سازی 8 دنده خواهیم بود.

سیستم تعلیق بائوجون RS-5 در محورهای جلو و عقب به صورت مستقل طراحی شده و قابلیت تنظیم خودکار سفتی بنابر شرایط جاده را دارد.

دیدگاه کاربران