سوپراسپرت برقی تولید محدود

آشنایی با فرانووا اوتللو؛ چینی 1835 اسب‌بخاری

12 مهر 1400 11:52

از شنیدن خبر معرفی یک خودروی برقی جدید نباید متعجب شد، چراکه این‌گونه خودروها در مرکز توجه شرکت‌های خودروسازی و البته مشتریان قرار دارند، اما این بار با یک سوپراسپرت برقی مواجه هستیم که توسط یک برند نوپای چینی معرفی شده است.

خودروساز چینی قصد دارد 200 دستگاه از این سوپراسپرت را از اوایل سال آینده و با قیمت 287,578 دلار به متقاضیان عرضه نماید.شرکت فارانووا که در سال 2019 تاسیس شده، یک سوپراسپرت برقی با نام اوتللو را در قالب یک نمونه آزمایشی به جهانیان معرفی کرده است.

با توجه به توافقی انجام شده میان فارانووا و شرکتی به نام Qiantu Motors، شاسی مدل اسپرت کانتو K50 به عنوان پایه و اساس برای ساخت اوتلوو استفاده شده است. البته باید توجه داشت که در عین استفاده از شاسی مشترک، طراحی ظاهری و عملکرد فنی این دو خودرو کاملاً متفاوت خواهد بود.

اوتلوو به دو پیشرانه برقی مجهز شده است، که در مجموع 1810 اسب‌­بخار قدرت و 12 هزار نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کنند، که ارقامی اعجاب‌­انگیز برای یک خودروی سواری بشمار می‌­آید.

فرانووا اوتللو سوپراسپرت برقی

به لطف این قدرت حیرت‌آور، اوتلوو قادر است ظرف تنها 1.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد، درحالی‌که ثبت سرعت 300 کیلومتر برساعت برای این خودرو، به 8.5 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت اوتلوو نیز 420 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

مجموعه باتری این خودرو با ظرفیت 75 کیلووات ساعت از شرکت سوئدی Northvolt تامین شده که می­‌تواند شعاع حرکتی برابر با 600 کیلومتر را برای فارانووا اوتلوو فراهم نماید.

خطوط تند و تیز بدنه، درهای گالوینگ و باله سقفی تاشو با قابلیت کمک به نیروی ترمز، از مهمترین ویژگی‌­های طراحی اوتلوو به شمار می‌­آید.

فرانووا اوتللو سوپراسپرت برقی

با استناد بر مطلبی که توسط Car News China انتشار یافته، طول، عرض و ارتفاع اوتلوو به ترتیب 4.67، 2.08 و 1.145 متر و وزن خالص این خودرو 1350 کیلوگرم اعلام شده است.

خودروساز چینی قصد دارد 200 دستگاه از این سوپراسپرت را از اوایل سال آینده میلادی در تاسیسات خود واقع در چانگده و با قیمت 287,578 دلار به متقاضیان عرضه نماید.

بد نیست بدانید فارانووا برنامه گسترده‌­ای برای حضور در صنعت خودروسازی دارد. یکی از محصولات احتمالی این شرکت در آینده، یک اتوبوس برقی است که توسط یکی از طراحان سابق لامبورگینی طراحی شده ضمن­‌اینکه این شرکت برنامه‌­هایی هم برای عرضه محصول در رده کراس‌­اور، شاسی‌­بلند و سدان دارد.

دیدگاه کاربران