به مناسبت دومین پیروزی متوالی در نوربورگ‌رینگ

معرفی تویوتا کرولا نسخه Nurburgring Edition

17 مهر 1400 13:51

درحالی‌که طرفداران تویوتا برای عرضه کرولا GR انتظار می‌­کشند، شاهد معرفی نسخه Nürburgring Edition از این خودرو در تایلند هستیم.

این نسخه خاص به خاطر دومین پیروزی متوالی تویوتا کرولادر مسابقه 24 ساعته نوربورگ‌رینگ معرفی شده است.فلسفه عرضه این نسخه خاص به افتخارآفرینی نمونه تقویت شده از سدان ژاپنی در پیست نوربورگ‌رینگ بازمی­‌گردد که برای دومین سال متوالی، موفق به کسب پیروزی در مسابقه 24 ساعته این پیست شد. این خودرو که در بازار محلی تایلند با نام کامل کرولا آلتیس (Corolla Altis) عرضه می­‌شود، توسط مهندسان تیم Toyota Gazoo Racing مورد تغییر و بهسازی قرار گرفته بود.

کرولا Nürburgring Edition به واسطه تغییراتی همچون جلوپنجره متفاوت، جزئیات الحاقی به سپر، رکاب­‌های جانبی، باله لبه صندوق و دیفیوزر عقب، از نسخه استاندارد تویوتا کرولا متمایز شده است. البته نشان Corolla Altis Nürburgring 24 که روی گلگیرهای جلو نصب شده و همچنین کاهش ارتفاع بدنه به لطف نصب کمک­‌فنرهای اسپرت را نیز نباید از قلم انداخت.

تویوتا کرولا نسخه Nurburgring Edition

خودروساز ژاپنی اعلام نموده که با اعمال تغییراتی، پاسخگویی پدال گاز را افزایش داده، اما تغییری در مشخصات فنی اتفاق نیفتاده است. این گزاره بدان معناست که احتمالاً شاهد حضور پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندر بنزین‌­سوز با 138 اسب‌­بخار قدرت یا پیشرانه 1.8 لیتری هیبرید با 121 اسب­‌بخار قدرت در زیر کاپوت کرولا Nürburgring Edition خواهیم بود. صرف نظر از نوع پیشرانه، نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده CVT به محور جلو منتقل می­‌شود.

تویوتا کرولا Nürburgring Edition تنها نسخه اسپرت از این سدان ژاپنی در بازار تایلند نیست، چراکه نسخه GR Sport از این خودرو هم مدتی پیش و با قیمت تقریبی 30 هزار دلار به فروش می­‌رسد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران