درحالیکه نسل دوم آئودی R8 به پایان عمر خود نزدیک میشود، خودروساز آلمانی نسخه دیفرانسیل-عقب (RWD) این خودرو را به همراه پیشرانه 10 سیلندر معرفی کرده تا جانشین مدل قبلی شود.
”این خودرو به پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری تنفس طبیعی مجهز است، که 562 اسببخار قدرت و 550 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.“نسخه دیفرانسیل-عقب آئودی R8 نخستین بار در سال 2017 و به عنوان یک خودروی تولید محدود با نام R8 RWS معرفی شد. در سال 2019 و همزمان با معرفی فیسلیفت R8، این نسخه هم به عنوان عضوی از خانواده این مدل اسپرت به مشتریان معرفی شد. حال آئودی R8 دیفرانسیل عقب بهروز رسانی شده که با لقب Performance RWD متمایز میشود.
این خودرو به پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری تنفس طبیعی مجهز است، که 562 اسببخار قدرت و 550 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این بدان معنی است که نسبت به مدل قبلی به ترتیب با 30 و 10 واحد افزایش در حداکثر قدرت و گشتاور روبرو هستیم.
نیروی پیشرانه از طریق جعبهدنده هفت سرعته اتوماتیک S tronic و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخهای عقب ارسال میشود.
شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت برای نسخههای کوپه و اسپایدر (روباز) از Performance RWD به ترتیب 3.7 و 3.8 ثانیه اعلام شده است، درحالیکه حداکثر سرعت این دو مدل نیز به ترتیب 329 و 327 کیلومتر برساعت خواهد بود.
بنابر اعلام آئودی، به لطف تقویت سیستم تعلیق دوبل جناغی و حالت رانندگی Sport، امکان دریفت با این خودروی اسپرت فراهم شده است.
مواردی همچون فرمان اسپرت، رینگهای 20 اینچی Cup با تایرهای 245/30 R20 و 305/30 R20 در جلو و عقب و همچنین ترمزهای 19 اینچی سرامیک نیز برای R8 Performance RWD قابل سفارش خواهد بود. نکته مهم اینکه ترمز این خودرو در حالت استاندارد 18 اینچی فولادی است.
وزن آئودی R8 V10 Performance RWD در فرم کوپه و اسپایدر به ترتیب برابر با 1590 و 1695 کیلوگرم است، که به نسبت 40 به 60 بین محورهای جلو و عقب تقسیم شده.
جلوپنجره، ورودی هوا، خروجیهای اگزوز و قطعات شبکهای بخش عقب بدنه به رنگ مشکی مات تزئین شده است، درحالیکه برای بدنه میتوان یکی از 10 رنگ موجود شامل آبی آسکاری متالیک را سفارش داد.
در صورت سفارش پکیج Edition، مواردی شامل رینگهای 20 اینچی برنزی، کالیپر ترمزهای قرمز رنگ، قطعات فیبرکربن در بخش جانبی بدنه و نشانهای مشکی، به آئودی R8 دیفرانسیل-عقب اضافه خواهد شد.
در فضای داخلی با فرمان چرمی، صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی دیجیتال و صندلیهای اسپرت با روکش چرم و آلکانترا مواجه هستیم. در صورت سفارش پکیج دیزاین، چرم مشکی با دوخت آبی، قطعات کربن و سیستم صوتی Bang & Olufsen هم به فهرست امکانات کابین اضافه میشود.
بد نیست بدانید آئودی R8 در کارخانه بولینگر هوفه و در کنار مدل مسابقهای R8 LMS GT4 ساخته میشود. تقریباً 60 درصد اجزای این دو مدل با یکدیگر مشترک است.
قیمت پایه آئودی R8 V10 Performance در بازار آلمان برای دو نسخه کوپه و اسپایدر به ترتیب 172,192 و 187,215 دلار تعیین شده است. ثبت سفارش برای این خودرو از تاریخ 21 اکتبر آغاز خواهد شد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carscoops.com