با قابلیت پیمایش 410 کیلومتر

لوناز و تبدیل استون‌مارتین DB6 به خودرویی برقی

18 مهر 1400 13:10

گروه لوناز (Lunaz Group) پس از تبدیل چند مدل از محصولات کلاسیک ساخت برندهای رولزرویس، بنتلی و جگوار به خودروی برقی، اکنون استون‌مارتین DB6 را به جمع پروژه‌ه­ای قبلی خود اضافه کرده است.

مهمترین تحول اعمال شده بر این خودروی کلاسیک مشهور را باید در زیر کاپوت آن جستجو کرد، جایی که پیشرانه درون­‌سوز قبلی با یک موتور برقی جایگزین شده است.متخصصان شرکت لوناز تحت نظارت و مدیریت آقای جان هیلتون (Jon Hilton)، روند پیچیده‌­ای برای تبدیل DB6 به یک خودروی برقی را پشت سر گذاشته‌­اند.

هریک از DB6 های مورد استفاده در این پروژه مورد بازسازی اساسی و سپس بازطراحی مهندسی قرار گرفته تا بنابر اعلام شرکت سازنده، محصولی قابل اعتماد در اختیار مشتریان قرار گیرد. نکته مهم اینکه به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان از کشورهای مختلف جهان، لوناز قصد دارد این خودرو را در هر دو نسخه فرمان-راست و فرمان-چپ تولید نماید.

بازطراحی ترمز و سیستم تعلیق و اضافه شدن تجهیزات مدرن همچون تهویه مطبوع، سیستم اطلاعات سرگرمی با مسیریاب و ارتباط وای‌فای، برخی از مهمترین تغییرات استون‌مارتین DB6 برای تبدیل شدن به خودرویی به روز است.

لوناز و تبدیل استون‌مارتین DB6 به خودرویی برقی

اما مهمترین تحول اعمال شده بر این خودروی کلاسیک مشهور را باید در زیر کاپوت آن جستجو کرد، جایی که پیشرانه درون­‌سوز قبلی با یک موتور برقی جایگزین شده است. این پیشرانه که توسط مهندسان لوناز طراحی شده، گواهینامه Tier 1 را دریافت کرده که بالاترین استاندارد مربوط به سلول‌های باتری و موتور الکتریکی است.

همچون سایر خودروهای دست‌پرورده لوناز، استون‌مارتین DB6 هم به باتری با ظرفیت 80 الی 120 کیلووات ساعت مجهز شده که شعاع حرکتی برابر با 410 کیلومتر را برای این خودرو فراهم خواهد کرد.

همچون هر خودروی گران‌قیمت و سفارشی دیگر، لوناز دست مشتریان استون‌مارتین DB6 را برای اعمال سلیقه خود باز گذاشته است. خانم جن هالووی (Jen Holloway) که سابقه حضور در زیرمجموعه سازنده خودروهای سفارشی ستون‌مارتین یعنی Q را در کارنامه خود دارد، اکنون در سمت مدیر بخش طراحی در شرکت لوناز فعالیت دارد و بنابر صحبت‌هایش تیم تحت نظر وی، برای دریافت و اجرای هرگونه سفارش خریداران DB6 آمادگی دارند.

مجموعه رنگ‌های قابل سفارش برای بدنه و فضای کابین به همراه تریم قطعات کابین از طریق نرم‌­افزارهای 2 و 3 بعدی به مشتری نمایش داده خواهد شد.

البته لوناز به مشتریان اطمینان داده که بسیاری از مواد پیشنهاد شده برای کابین این محصول از منابع حیوانی تامین نشده است، بلکه از مواد بازیافتی و پایدار با محیط زیست استفاده خواهد شد. البته واضح است که لوناز قصد دارد تمام مشتریان را راضی نگاه دارد، بنابراین مطمئناً امکان سفارش هرگونه موردی برای تزئین این خودرو فراهم خواهد بود.

لوناز و تبدیل استون‌مارتین DB6 به خودرویی برقی

ثبت سفارش برای این خودرو به عنوان نخستین نماینده از استون‌مارتین در جمع محصولات لوناز، به زودی آغاز خواهد شد. هنوز درباره قیمت و تیراژ تولید آن خبری در دسترس نیست، اما شرکت سازنده از محدود بودن ظرفیت خبر داده است. انتظار داریم که فرآیند تحویل به مشتریان از اوایل سال 2023 آغاز شود. بد نیست بدانید لوناز از مشتریان دعوت کرده که برای سفارش نسخه برقی از DB4 و DB5 نیز به این شرکت مراجعه کنند.

دیدگاه کاربران