• رنجرور سافاري نسخه لوناز
  • رنجرور سافاري نسخه لوناز
  • رنجرور سافاري نسخه لوناز
  • رنجرور سافاري نسخه لوناز
  • رنجرور سافاري نسخه لوناز
  • رنجرور سافاري نسخه لوناز
  • رنجرور سافاري نسخه لوناز
  • رنجرور سافاري نسخه لوناز
  • رنجرور سافاري نسخه لوناز

بازطراحی پیرمرد انگلیسی

معرفی رنجرور سافاری نسخه لوناز

26 بهمن 1402 09:20

لوناز (Lunaz)، نام شرکتی است که در حوزه احیای خودروهای قدیمی و کلاسیک فعالیت دارد. شرکت لوناز، خودروهای قدیمی را با پیشرانه الکتریکی ارائه می‌دهد تا بدون آلایندگی باشند.

طراحی رنجرور سافاری نسخه لوناز

اکنون این شرکت، سراغ رنجرور سافاری رفته و با الهام از خودرو راجر مور در فیلم جیمز باند، آن را ساخته است. این رنجرور کلاسیک دو در و کانورتیبل است. فضای داخلی آن نیز بازسازی شده و پیشرانه کاملا الکتریکی است.

این تغییرات دو سال گذشته ایجاد شده بود، اما اکنون پس از ۵۰۰۰ ساعت توسعه آماده تحویل به مالکش است‌. این رنجرور کانورتیبل از رنجرور راجر مور در فیلم اختاپوسی جیمز باند در سال ۱۹۸۳ الهام گرفته است.

شرکت لوناز یک رنجرور دو در مدل ۱۹۸۳ را برای این تغییرات انتخاب کرده است. سقف و ستون‌های این خودرو حذف شده‌اند. لوناز برای اطمینان از استحکام خودرو، بدنه و شاسی‌ها را تقویت کرده است. رنجروری که در فیلم دیده بودیم، بدنه قهوه‌ای رنگ داشت؛ اما این نسخه با رنگ آبی Maya پوشیده شده است. سقف پارچه‌ای آن نیز آبی تیره است.

کابین و امکانات رنجرور سافاری نسخه لوناز

همان‌قدر که ظاهر خارجی رنجرور سافاری بی‌نظیر است، فضای داخلی آن نیز بسیار با دقت بازسازی شده و تقریبا ۱۰۰۰ ساعت زمان برده است.

نکته قابل توجه در کابین، بازطراحی کنسول میانی است که به صورت سه بعدی طراحی و ساخته شده است. روکش آن چوب گردو موکا است که ضد آب شده است. سیستم صوتی مدرن با اپل کار پلی و اندروید اتو، دوربین عقب، تهویه اتوماتیک و ... به آن اضافه شده است.

علاوه بر آن، صندلی‌ها نیز ارتقا یافته‌اند.  چیدمان ۲+۲  است و برخلاف رندر قبلی، نیمکتی نیست. روکش صندلی‌ها چرم آبی روشن و هماهنگ با رنگ بدنه بوده و نوارهای بافتنی در وسط آن قرار گرفته است. جنس روکش‌ها مانند روکشی است که در لوناز رولزرویس و بنتلی به کار رفته است. صندلی‌های جلو گرمکن هم دارند.

مشخصات فنی رنجرور سافاری نسخه لوناز

موتور اصلی این خودرو یک پیشرانه V8 بوده که با دو موتور الکتریکی جایگزین شده است. خروجی این پیشرانه به ۳۷۵ اسب‌بخار قدرت می‌رسد و به هر چهار چرخ می‌رسد.

علاوه‌براین، تغییراتی نیز در بخش سیستم تعلیق ایجاد شده است و دمپرهای قابل تنظیم و فنرهای سفارشی دارد. همچنین دیسک ترمزها بزرگ‌تر شده است و کالیپرهای شش و چهار پیستونه دارد.

با وجود چنین تغییراتی، لوناز تاکید کرده که قابلیت‌های آفرودی رنجرور باقی مانده است. به ویژه توانایی عبور از آب با عمق ۵۰۰ میلی‌متر.

لوناز هزینه تغییرات و اصلاحات رنجرور سافاری را اعلام نکرده است. اما قطعا ارزان نیست. این شرکت اعلام کرده که در طول سه سال گذشته تعداد زیادی کارآفرینان جوان و پویا به آن‌ها مراجعه کرده‌اند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران