شاسی‌بلندی برای ماجراجویی‌های خانوادگی

تبدیل فورد اکسپدیشن به خودرویی مناسب سفر

18 مهر 1400 13:49

فورد خود را برای رویداد Overland Expo East آماده کرده و کانسپتی را براساس اکسپدیشن نسخه تیمبرلاین تدارک دیده است. کانسپت Off-Grid علاوه‌بر قابلیت‌های آفرود که بهتر از قبل شده است، تمام ویژگی‌ها و امکاناتی که برای زندگی در مکان‌های غیرمسکونی موردنیاز است را ارائه می‌دهد.

علاوه بر تغییرات و اصلاحاتی که روی خودرو ایجاد شده، یک یدک‌کش (تریلر) Turtleback برای حمل وسایل اضافی در سفرهای طولانی در دسترس است.اولین تغییر، افزایش فاصله از زمین است که دو اینچ به ارتفاع 10.6 اینچی قبلی، اضافه شده. این افزایش ارتفاع از طریق کمک‌فنرهای FOX Performance Elite Series با تنظیمات فشرده‌سازی دو سرعته و مخازن جلو و عقب، میسر می‌شود. در ادامه نیز شاهد رینگ‌های 17 اینچی Method Race با فناوری Bead Grip هستیم که با تایرهای 35 اینچی General Grabber پوشیده شده است.

برای راحتی بیش‌تر هنگام ماجراجویی، یک چادر Thule Tepui Explorer به روف‌ریل متصل شده. سایبان 180 درجه‌ای Overland Vehicle Systems نیز با طراحی کاربردی موجود است. همچنین برای حفظ حریم شخصی هنگام حمام کردن و آسودگی خاطر، اتاق دوش سفری Wild Land در نظر گرفته شده است.

تبدیل فورد اکسپدیشن به خودرویی مناسب سفر

برای روشنایی فضا در شب، یک چراغ 50 اینچی بالای شیشه‌ی جلو، چراغ 20 اینچی در قسمت پایین جلوپنجره و دو چراغ مکعبی D-SS Rigid در گوشه‌های کاپوت، نصب شده‌اند‌. یک نورافکن نیز داخل چرخ قرار گرفته تا علاوه بر روشنایی، با قرمز شدن آن، از نوری که مانع دید ستارگان است، جلوگیری کند.

در داخل خودرو، یک تشک کمپینگ Luno وجود دارد که فضای کافی برای دو نفر را ارائه می‌دهد. زیر تشک نیز کشوی آلومینیومی EZ STAK تعبیه شده است. فورد یک باتری Clarios AGM را هم نصب کرده است، تا پاسخگوی نیاز‌های جانبی باشد.

تبدیل فورد اکسپدیشن به خودرویی مناسب سفر

علاوه بر تغییرات و اصلاحاتی که روی خودرو ایجاد شده، یک یدک‌کش (تریلر) Turtleback برای حمل وسایل اضافی در سفرهای طولانی، مانند سینک با چاه عمیق، اجاق گاز پروپان دوشعله، میز تاشو، مخزن آب 159 لیتری و آبگرمکن 27 لیتری با اتصال دوش، در دسترس است. امکانات دیگری مانند مخزن پروپان، یخچال و پنل خورشیدی 100 واتی نیز برای کانسپت Off-Grid در نظر گرفته شده است.

دیدگاه کاربران