با امکانات رفاهی بیشتر

معرفی فورد اکسپدیشن 2022

31 شهریور 1400 13:35

چهار سال پس از ورود نسل چهارم فورد اکسپدیشن به بازار، اکنون وقت آن رسیده که این شاسی­‌بلند هفت نفره بروزرسانی شود تا برای مبارزه با رقیب اصلی خود یعنی جیپ واگونیر کاملاً آماده باشد.

به لطف نصب ترنسفر کیس جدید، نسخه Timberline از فورد اکسپدیشن به تواناترین نسخه ساخته شده از این خودرو در آفرود تبدیل شده است.یکی از تغییرات مهم فورد اکسپدیشن در مدل 2022، اضافه شدن تریم Timberline است، که علاوه بر اضافه شدن قطعات پلاستیکی مشکی روی بدنه، تا 27 سانتی‌متر نسبت به سطح زمین فاصله گرفته که بنابر اعلام فورد، نسبت به فاصله 25.4 سانتی‌متری جیپ واگونیر از سطح زمین، بسیار بهتر است.

قطعات محافظ زیر بدنه، تایرهای 33 اینچی ساخت گودیر و جلوپنجره متفاوت با جزئیات نارنجی، از دیگر مشخصه‌­های تریم Timberline به شمار می­‌آید. بد نیست بدانید برخی از امکانات مذکور از سایر محصولات آفرودر فورد همچون F-150 رپتور و برانکو به عاریت گرفته شده است.

فورد اکسپدیشن 2022

نیروی محرکه فورد اکسپدیشن Timberline از پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر اکوبوست تامین می‌شود، که 440 اسب­‌بخار قدرت و 692 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق ترنسفر کیس دو سرعته به چرخ‌ها منتقل می­‌کند. بد نیست بدانید فورد اعلام کرده که به لطف نصب ترنسفر کیس مذکور، این نسخه از اکسپدیشن به تواناترین نسخه ساخته شده از این خودرو در آفرود تبدیل شده است.

پکیج Stealth Edition Performance، تغییر دیگری است که برای فورد اکسپدیشن 2022 درنظر گرفته شده است. این مجموعه با هدف دمیدن روح اسپرت به این شاسی‌­بلند طراحی شده و به همین دلیل افزایش خشونت ظاهری و افزایش سفتی سیستم تعلیق را در پی دارد. این مدل را می‌­توان در دو نسخه لیمیتد و لیمیتد مکس سفارش داد. پیشرانه این مدل با تریم Timberline مشترک است.

جزئیات مشکی براق در جلوپنجره، روکش آینه­‌های جانبی و ریل­‌های سقفی، زمینه تیره چراغ‌های جلو، عقب و مه‌­شکن، رینگ‌های 22 اینچی مشکی با کالیپر ترمزهای قرمز و نشان آبی رنگ فورد در نقاط مختلف بدنه، مهمترین ویژگی­‌های ظاهری پکیج Stealth Edition بشمار می­‌آید.

فورد اکسپدیشن 2022

غیر از دو تریم مذکور، تغییرات مهم دیگری نیز برای فورد اکسپدیشن 2022 تدارک دیده شده است، که از میان آن‌ها می­‌توان به سامانه رانندگی در بزرگراه بدون دخالت دست راننده به نام BlueCruise و رابط کاربری SYNC 4 برای نمایشگر 12 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی اشاره کرد. البته با افزایش رقم پرداختی، امکان دسترسی به نسخه بروزرسانی شده این سامانه یعنی SYNC 4A به همراه نمایشگر 15.5 اینچی فراهم خواهد شد.

فروش فورد اکسپدیشن 2022 از سه ماهه اول سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران