خودرویی برقی با شباهت به آئودی کواترو

معرفی ای-لجند EL1

19 مهر 1400 10:45

ترکیب فناوری مدرن با طراحی‌های قدیمی، امر تازه‌­ای نیست. در حقیقت با نگاهی به طرح‌های پیشنهاد شده در صنعت خودروسازی در طول سالیان اخیر، می‌­توان نمونه‌­های قابل اعتنایی را یافت که از ترکیب دو عامل مذکور شکل گرفته‌­اند. معرفی لانچیا 037 از سوی کیمرا اتوموبیلی (Kimera Automobili) و اپل مانتا GSe از الکترومود (ElektroMOD) را می­‌توان به عنوان نمونه‌­های قابل توجه نام برد.

ای-لجند قصد دارد 30 دستگاه از EL1 را با قیمت 890 هزار یورو به فروش برساند.ای-لجند ای‌ال‌وان (Elegend EL1) که با الهام از آئودی اسپرت کواترو شکل گرفته، یکی از جدیدترین خودروهایی است که در نتیجه اتحاد طراحی کلاسیک با فناوری و مهندسی مدرن شکل گرفته است. شرکت سازنده این خودرو در ایالات باواریا در آلمان مستقر است و هدف خود از ساخت EL1 را تزریق هیجان رانندگی به جهان دیجیتال و خودروهای برقی اعلام کرده است.

EL1 به عنوان نخستین محصول این شرکت با چهره‌­ای شبیه به محصول افتخارآفرین آئودی در مسابقات رالی دهه 80 میلادی و روی شاسی فیبرکربن مونوکوک ساخته شده است و تنها 1680 کیلوگرم وزن دارد.

ای-لجند EL1

نمود بارز تاثیر از آئودی کواترو در دو انتهای بدنه EL1 به وضوح قابل مشاهده است. مسیر ورودی هوا روی کاپوت و فرم جعبه‌­ای نمای جلو و گلگیرهای عقب، بسیار شبیه به کواترو است، هرچند که عدم وجود ستون B، هویت مستقل EL1 را به نمایش می­‌گذارد.

این خودرو 805 اسب­‌بخار قدرت در اختیار دارد، که به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. به لطف این میزان قدرت، EL1 قادر است ظرف 2.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و در نهایت به حداکثر سرعت 255 کیلومتر برساعت دست پیدا کند.

ظرفیت مجموعه باتری نیز برابر با 90 کیلووات ساعت اعلام شده است، که قادر به تامین نیروی لازم برای پیمودن 400 کیلومتر مسافت خواهد بود.

ای-لجند EL1

لازم به ذکر است که موجودیت EL1 فعلاً تنها به تصاویر کامپیوتری محدود شده است و برای ملاقات با نمونه واقعی آن باید منتظر بمانیم، امری که بنابر اعلام سازنده در سال 2022 به وقوع خواهد پیوست.

ای-لجند قصد دارد 30 دستگاه از EL1 را با قیمت 890 هزار یورو به فروش برساند، که تقریباً معادل با 1.05 میلیون دلار برآورد می‌­شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران