مجهز به پیشرانه 0.66 لیتری

معرفی سوزوکی واگن R نسخه Smile

21 مهر 1400 14:08

سوزوکی Wagon R نامی آشنا در کشور ژاپن و برخی از بازارهای جهانی است. اخیراً نسخه جدیدی از این مدل با نام Smile معرفی شده، که شامل انواع به‌ روز رسانی‌های داخلی و خارجی است.

در قسمت مشخصات فنی و پیشرانه، سوزوکی واگن R نسخه Smile از یک پیشرانه سه سیلندر 660 سی‌سی 12 سوپاپی DOHC نیرو می‌گیرد.گرچه این مدل جدید تحت عنوان واگن R عرضه می‌شود، اما براساس سوزوکی Spacia طراحی شده (Spacia سال 2013 معرفی شد و در حال حاضر در نسل دوم خود قرار دارد.) دلیل عمده‌ این شباهت را می‌توان شکل جعبه‌ای WagonR Smile و Spacia دانست. البته بسیاری از المان‌های ظاهری، دستخوش تغییرات و اصلاحات فراوانی شده‌اند. WagonR Smile حتی با وجود چراغ‌های بیضی‌‌شکل جلو، به‌روز‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

انتخاب پسوند Smile برای این نسخه از WagonR با ظاهر آن هماهنگی بسیاری دارد؛ زیرا نمای جلویی خودرو به کمک یک نوار پهن، به دو قسمت تقسیم شده که همانند لب‌های یک چهره‌ی خندان جلوه می‌کند. جلوپنجره نیز کرومی بوده و ظاهر آن یادآور طراحی‌های گذشته است. در قسمت‌های جانبی و عقب، ظاهری ساده در نظر گرفته شده است.

سوزوکی واگن R نسخه Smile

برای مطابقت با تمامی سلیقه‌ها، این نسخه ویژه از سوزوکی واگن R در طیف وسیعی از گزینه‌های تک رنگ‌ و دو رنگ، ارائه می‌شود. در نسخه‌های دو رنگ، مشتریان می‌توانند رنگ سفید و یا مشکی را برای سقف انتخاب کنند.

در طراحی فضای داخلی، بر راحتی و آسودگی کاربران تمرکز شده؛ دکمه‌ها و ابزارها، هوشمندانه و با دسترسی آسان تعبیه شده‌اند. داشبورد نیز به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده و در عین حال با ظاهر دو رنگ خود، زیبا به نظر می‌رسد.

یک نمایشگر اطلاعات و سرگرمی 9 اینچی لمسی در مرکز قرار گرفته که دارای سیستم نویگیشن نیز است. ویژگی‌های مهم دیگری نیز وجود دارند؛ مانند شیشه‌های منحصربه‌فردی که در برابر گرما و اشعه UV مقاوم هستند و همچنین طراحی تخصصی ساختار بدنه خودرو که ارتعاشات و صداهای پیرامون را کاهش می‌دهد.

کابین سوزوکی واگن R نسخه Smile

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های سوزوکی واگن R نسخه Smile به عنوان یک کی‌کار - Kei Car - که سبب فروش بیش‌تر نیز می‌شود، درهای کشویی عقب است که به صورت برقی باز و بسته می‌شوند. این به‌روز رسانی براساس تغییرات بازار و افزایش تقاضا برای خودروهای کوچک با درهای کشویی، ایجاد شده است. برای بسیاری از مصرف‌کنندگان، درهای کشویی در مقایسه با درهای لولایی، ورود و خروج آسان‌تری را ارائه می‌دهند.

پیشرانه سوزوکی واگن R نسخه Smile

در قسمت مشخصات فنی و پیشرانه، سوزوکی واگن R نسخه Smile از یک پیشرانه سه سیلندر 660 سی‌سی 12 سوپاپی DOHC نیرو می‌گیرد. یک گزینه هیبریدی نیز در دسترس است که موتور الکتریکی ISG و یک بسته باتری لیتیوم‌یونی به همان موتور اضافه می‌شود. این پیشرانه قادر است 49 اسب‌بخار قدرت در 6500 دور در دقیقه و 58 نیوتن‌متر گشتاور در 5000 دور در دقیقه تولید کند. این نیرو در تمام نسخه‌ها، توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. هر دو گزینه‌ 2WD و 4WD نیز در دسترس هستند.

قیمت سوزوکی واگن R نسخه Smile از 1.29 میلیون ین تا 1.71 میلیون ین متغیر است.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : rushlane.com

دیدگاه کاربران