معرفی سه خودروی برقی

اعلام ورود فاکسکان به عرصه خودروسازی

27 مهر 1400 10:40

با وجود آن‌که از مدت‌ها پیش خبرهایی مبنی بر تصمیم شرکت اپل برای تولید خودرو به گوش می­‌رسد، هنوز شاهد اقدام عملی یا خبری موثق در این رابطه نیستیم. اما گروه فناوری فاکسکان (Foxconn Technology Group) که از سال‌ها پیش به عنوان تولیدکننده محصولات اپل شناخته می‌­شود، احتمالاً پیش‌­دستی کرده و در مشارکت با خودروساز تایوانی به نام یولون (Yulon Motor Co Ltd)، اقدام به معرفی سه خودروی برقی به نام‌های مدل C، مدل E و مدل T نموده است.

مدل C یک کراس‌­اور جمع‌وجور و مدل T هم در فرم یک اتوبوس طراحی شده، درحالی‌که مدل E در قالب یک سدان با طراحی پینین‌فارینا معرفی شده است.نکته جالب اینکه اسامی مدل C و مدل T در سال‌های ابتدایی فعالیت صنعت خودروسازی توسط شرکت فورد استفاده شده و نام مدل E نیز در سال 2013 توسط این خودروساز آمریکایی به ثبت رسیده است.

این سه خودروی برقی درحالی در رویداد Hon Hai Tech Day 2021 به جهانیان معرفی شده که فاکسکان از برنامه خود برای تبدیل به یک خودروساز جهانی خبر داده است.

مدل C یک کراس‌­اور جمع‌وجور و مدل T هم در فرم یک اتوبوس طراحی شده، درحالی‌که مدل E در قالب یک سدان با طراحی پینین‌فارینا معرفی شده است.

به منظور تولید این محصولات، فاکسکان اقدام به خرید تاسیسات متعلق به استارت‌آپ Lordstown Motors در خاک آمریکا نموده است. البته در اوایل سال جاری هم، تاسیسات مربوط به تولید چیپ الکترونیکی در تایوان توسط این غول فناوری خریداری شده است.

سدان برقی فاکسکان مدل E
سدان برقی فاکسکان مدل E

فاکسکان در حال حاضر برای اعلام مشخصات فنی این سه خودرو آمادگی ندارد ولی در عین حال از شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت 3.8 ثانیه‌­ای مدل کراس‌­اور و شعاع حرکتی 700 کیلومتری این محصول خبر داده است.

قدرت مدل E نیز در حدود 750 اسب‌­بخار خواهد بود، با شتاب صفر تا صدی نزدیک به 2.8 ثانیه.

قرار است فروش این سه محصول از سال 2023 در تایوان آغاز شود، اما در مورد سایر بازارها فعلاً صحبتی به میان نیامده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران