• اپل در تلاش براي ساخت خودرو

انصراف از ساخت خودرو

جدیدترین اخبار از خودروی اپل

10 اسفند 1402 11:58

ده سال پس از آغاز طراحی خودروی بدون راننده توسط اپل، حالا به نظر می‌رسد که این غول فناوری تغییر عقیده داده و پروژه تایتان (Project Titan) را کنار گذاشته است.

بنابر گزارش نشریه اقتصادی بلومبرگ، اپل به این پروژه پایان داده تا به جای آن، بر هوش مصنوعی مولد تمرکز کند.

منابع ناشناس به بلومبرگ خبر داده‌­اند که بیش از 2 هزار کارمند شاغل در پروژه تایتان، در سه‌شنبه گذشته از برنامه اپل برای توقف این پروژه آگاه شده­‌اند. این تصمیم توسط مدیر بخش اجرایی اپل، جف ویلیامز و سرپرست پروژه تایتان یعنی کوین لینچ، به اطلاع کارکنان رسیده است. تعدادی از این افراد به تیم هوش مصنوعی اپل ملحق می­‌شوند درحالی‌که دیگران، شغل خود را از دست خواهند داد. بنابر گزارش بلومبرگ، تمامی کارکنان از این تصمیم اپل شگفت‌زده شده‌­اند.

اپل در سال 2014 پروژه تایتان را کلید زد تا با فناوری خودران گوگل که حالا با نام Waymo شناخته می­‌شود، رقابت کند. البته با ورود تسلا به عرصه رقابت، به نظر می­‌رسد که توجه اپل هم بیشتر به طرف این شرکت جلب شد. کار به جایی رسید که برخی شایعات از همکاری اپل با شرکت‌های خودروسازی همچون هیوندای و تویوتا خبر می­‌داد.

طبق گزارش‌ها، اپل در چند ماه گذشته به آزمایش خودرو در جاده‌­ها مشغول بود، اما با شروع سال 2024، فعالیت عملی این پروژه به حداقل رسید.

اپل در ابتدا سال 2026 را برای آغاز فروش این خودرو هدف‌گذاری کرد، اما بعدا، تاریخ عرضه را به سال 2028 تغییر داد. شایعات تایید نشده هم از تعیین قیمت کمتر از صد هزار دلار برای این خودرو و تجهیز آن به قابلیت رانندگی خودران در بزرگراه‌­ها خبر می‌­داد.

در هرحال، به نظر می‌­رسد که اپل با لغو برنامه ساخت خودرویی که رسانه‌­ها از آن به عنوان iCar یاد می­‌کردند، خود را برای عرضه چیزهایی بهتر آماده می‌کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران