• مسابقات رالي قهرماني
  • مسابقه رالي ايران
  • رالي خودروهاي کلاسيک
  • مسابقه رالي ايران

قهرمان سال معرفی شد

مسابقه رالی ایران 1401

20 اسفند 1401 15:55

مرحله نهایی مسابقه رالی 1401

مرحله نهایی مسابقات رالی قهرمانی کشور جام خلیج فارس، روزهای 11 و 12 اسفند ماه، در شهر پرند و به میزبانی هیات اتومبیلرانی آیلند برگزار شد. این مسابقات در رده حرفه‌ای، مقدماتی و کلاس آفرود برگزار شد و روز شنبه 13 اسفندماه نیز مراسم اختتامیه آن، با حضور مسئولین فدراسیون و جمعی از قهرمانان و علاقه مندان آفرود برگزار شد و نفرات برتر و قهرمان سال این رشته معرفی شدند.

برای سال 1401، آقای «اشکان مسگرها» بعنوان راننده قهرمان و «وحیدرضا وحدتی» بعنوان کمک‌راننده قهرمان معرفی شدند. تیم ایران خودرو نیز بعنوان تیم قهرمان سال انتخاب شد. 

کلاس رتبه اول رتبه دوم رتبه سوم
حرفه‌ای علی شیبانی اشکان مسگرها انوشیروان عرب
کامران حاتم خانی وحیدرضا وحدتی رسول آیتی
4x4 سجاد دبیری مهدی بیدخوری دیبا فروزان
سهیل احمدی لاری مسعود اسماعیل زاده حسن بلوچیان
Can-Am محمدرضا ابراهیمی افشین میار نعیمی -
محمدرضا حیدری حمیدرضا بهزادی -

*نتایج فوق براساس رده‌بندی فدراسیون اعلام شده است.

راند سوم مسابقه رالی 1401

مرحله سوم مسابقات رالی قهرمانی سال 1401، یادبود استاد حمید کوشانفر، در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 22 و 23 دی، به میزبانی هیات آیلند برگزار گردید. در مراسم آغاز این مسابقه، که سی‌امین رویداد فدراسیون در سال‌جاری بود، مازیار ناظمی (رئیس فدراسیون)، فرهاد فصیحی (دبیر فدراسیون)، بیژن رحمانی (مدیر کمیته آفرود)، علی غفوری (مدیر کمیته ریس)، حسین نبوی (مدیر کمیته رالی) و کیا موسی برهان (مدیر کمیته پیشکسوتان) حضور داشتند. 

برندگان راند سوم مسابقات رالی قهرمانی کشور

استارت مسابقات، از اولین پیست بین‌المللی فرمول یک تهران در 35 کیلومتری اتوبان تهران-ساوه بود و ورزشکاران در سه کلاس حرفه‌ای، مقدماتی و suv4×4 در مسیر 81 کیلومتری، طی دو استیج 10 و 17 کیلومتری و در سه دور به رقابت پرداختند. این دوره از مسابقات با 12 شرکت کننده و شامل 24 راننده و کمک راننده برگزار شد و در پایان نیز نتایج زیر بدست آمد:

کلاس رتبه اول رتبه دوم رتبه سوم
حرفه‌ای اشکان مسگرها
وحیدرضا وحدتی
علی شیبانی
کامران حاتم خانی
حنیف مبرهنی
حامد خباز
4x4 محمدرضا ابراهیمی
محمدرضا حیدری
محمد ترکی
محسن نجفی
قاسم محمدزاده
جاوید خضری

*نتایج فوق براساس رده‌بندی فدراسیون اعلام شده است.

راند دوم مسابقه رالی 1401

برای نخستین‌بار در مسابقات رالی ایران، شاهد برگزاری رالی شبانه بودیم. دومین مرحله مسابقات قهرمانی رالی کشور در سال 1401، در روزهای دوم تا چهارم شهریورماه و به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان (آیلند) برگزار شد.

روی تصویر کلیک کنید

آقای نبوی، مسئول کمیته رالی فدراسیون، قبلا گفته بود که برای گرمای هوا و همچنین برای محک‌زدن توانایی رانندگان، راند دوم مسابقات رالی بصورت شبانه برگزار خواهد شد.

راند دوم مسابقه رالی 1401 در رده‌های حرفه‌ای و مقدماتی برگزار گردید و مسیر انتخاب شده برای راند دوم، همان مسیر راند اول بوده که حدود 185 کیلومتر و در 6 استیج مختلف است. استارت راند دوم مسابقه رالی، از پیست آیلند و مسیر مسابقه نیز در زرندیه و پرندک و در استان‌های تهران و مرکزی بود. نتایج نهایی راند دوم مسابقه رالی 1401 بصورت زیر اعلام شده است:

کلاس رتبه اول رتبه دوم رتبه سوم
رده تیمی ایران خودرو فرش مشهد -
رده مقدماتی امین پارساپور
مهدی زهتابیان
کتایون قیدر
نیلوفر رشیدی
مینا رضایی
فاطمه جعفری
رده حرفه‌ای اشکان مسگرها
وحیدرضا وحدتی
انوشیروان عرب
رسول آیتی
آرمان طاهردوست
حامد خباز

*نتایج فوق براساس رده‌بندی فدراسیون اعلام شده است.

راند اول مسابقه رالی 1401

با اعلام قبلی آقای نبوی، رئیس کمیته رالی فدراسیون، اولین مرحله رالی قهرمانی کشور، تحت عنوان جام فتح خرمشهر، در روزهای 5 و 6 خردادماه 1401 برگزار شد. این مرحله از رالی قهرمانی، که شرکت‌های ایران خودرو و سایپا نیز در آن حضور داشتند، در استان‌های تهران و مرکزی و در محدوده سرزمین ایرانیان، زرندیه و خشکرود برگزار شده بود.

روی تصویر، کلیک کنید

این مسابقه رالی به منظور کاهش هزینه تیم‌ها، بصورت یک روزه انجام شده و شرکت‌کنندگان باید در 6 مرحله سرعتی-خاکی شامل 62 کیلومتر جاده خاکی و 125 کیلومتر جاده آسفالت، در محدوده زمانی هفت و نیم ساعت، با یکدیگر رقابت می‌کردند. خودروهای حاضر در این مسابقه نیز در 3 کلاس مقدماتی، حرفه‌ای و دو دیفرانسیل بودند. ناگفته نماند که کلاس SUV4x4 برای اولین‌بار به مسابقات رالی ایران اضافه شده است.

براساس جدول زمان‌بندی کمیته مسابقات فدراسیون، ثبت نام از متقاضیان برای راند اول مسابقات رالی ایران، از طریق سامانه ملی فدراسیون به نشانی اینترنتی portal.mafiri.ir و از تاریخ 31 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و در 4 خردادماه 1401 نیز به پایان رسید. در هر کدام از کلاس‌های سه‌گانه رالی، حداکثر 100 نفر امکان ثبت نام را داشتند. در پایان راند اول مسابقه رالی قهرمانی 1401، نتایج زیر بدست آمد:

کلاس رتبه اول رتبه دوم رتبه سوم
تیمی ایران خودرو فرش مشهد ستارگان سرعت
رده مقدماتی امین پارساپور
مهران سجادی
مجید فتحی
ارسطو میفور
کتایون قیدر
نیلوفر رشیدی
رده حرفه‌ای اشکان مسگرها
وحیدرضا وحدتی
آرمان طاهر دوست
علی شیبانی
محمد قلعه بانی
علیرضا مسعودی

*نتایج فوق براساس رده‌بندی فدراسیون اعلام شده است.

رالی گردشگری تهران ساری 1401

اردیبهشت 1401: با اعلام کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، رالی گردشگری، تفریحی و خانوادگی «تهران-شمال» با حمایت کاخ نیاوران برگزار می‌شود:

روی تصویر کلیک کنید

رالی تهران شمال (به مقصد ساری) در سه گروه همگانی، پیشرفته و اختصاصی، در روزهای 29 و 30 اردیبهشت‌ماه 1401 برگزار می‌شود. متقاضیان برای شرکت در این رالی، باید از طریق سامانه اینترنتی ایران رالی اقدام کرده و مهلت ثبت نام نیز تا 25 اردیبهشت‌ماه است.

دومین مرحله رالی تهران دیزین 1400

آبان 1400: با اعلام کمیته رالی فدراسیون، دومین مرحله رالی تهران دیزین، در اواسط آبانماه برگزار می‌شود. در این مرحله از رالی تهران دیزین، شرکت برای انواع خودروها آزاد خواهد بود. علاقه‌مندان جهت ثبت نام، باید به سامانه ملی فدراسیون به نشانی portal.mafiri.ir مراجعه کرده و ثبت نام اولیه را انجام دهند.

  • مهلت ثبت نام: پایان وقت اداری 10 آبان 1400
  • هزینه ثبت نام: 200 هزار تومان
  • جلسه توجیهی و تحویل شماره: 12 آبان - ساعت 14
  • تاریخ حرکت: 13 آبان - ساعت 9:30 صبح
  • تاریخ برگشت: 14 آبان - ساعت 10:30 صبح

طبق اعلام فدراسیون، جلسه توجیهی رالی، در پیست آزادی تهران برگزار خواهد شد. حرکت خودروهای رالی تهران دیزین، از محل پیست آزادی تهران شروع می‌شود و برگشت خودروها نیز از محل هتل دیزین خواهد بود.

همچنین هزینه رزرو هتل دیزین با تخفیف 40 درصدی است اما به دلیل محدودیت در پذیرش افراد، اولویت رزرو با آنهایی است که زودتر برای ثبت نام، اقدام کرده باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این رالی، می‌توانید از طریق واتسپ با آقای مقسمی (دبیر کمیته رالی فدراسیون) با شماره 09122278835 در ارتباط باشید.

    رالی خودروهای کلاسیک - مهر 1400

    مهر 1400: برای اولین‌بار در سال 1400، نخستین مرحله رالی تهران دیزین ویژه خودروهای کلاسیک و در قالب تور تفریحی و گردشگری خودرویی، روز پنج‌شنبه 8 مهرماه 1400 و با حضور بیش از 200 دستگاه از انواع خودروهای کلاسیک و تاریخی، در پیست آزادی تهران شروع شد. شرکت‌کنندگان حوالی ظهر روز پنج‌شنبه به مقصد هتل دیزین حرکت کردند و پس از اقامت شبانه در آنجا، روز جمعه 9 مهرماه نیز به سمت تهران برگشتند.

    در رالی تهران دیزین 1400، شاهد حضور انواع خودروهای خاص و کلاسیک از برندهای مرسدس‌بنز، ب‌ام‌و، کادیلاک، پونتیاک، شورولت، فورد، دوج، لندروور، جیپ، مینی و ... بودیم.

    دیدگاه کاربران