با قابلیت پیمایش 200 کیلومتر

تبدیل لانچیا دلتا به خودرویی برقی

1 آبان 1400 11:30

شرکت لانچیا، بازگشت مدل Delta را تائید می‌کند؛ این مدل در قالب هاچ‌بکی الکتریکی عرضه می‌شود. قبل از عرضه این خودرو، شرکت GCK Exclusiv-e دست به کار شده است و پروژه لانچیا دلتا Evo-e را آغاز کرده و قصد دارد تنها 47 دستگاه تولید کند.

در قسمت پیشرانه، یک موتور الکتریکی جایگزین موتور بنزینی شده که در نهایت 197 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد 6.6 ثانیه‌ای را برای لانچیا دلتا رقم می‌زند.از نظر طراحی، لانچیا دلتا Evo-e نسبت به نسخه اصلی تغییرات عمده‌ای نداشته و براساس آن ساخته شده است. به لطف ظاهر زاویه‌دار، گلگیرهای جعبه‌مانند و با وجود سن زیاد، دلتای طراحی شده توسط Giugiaro خوب و زیبا به نظر می‌رسد. پس از بازسازی خودرو، اجزای فیبرکربنی در اطراف بدنه مانند اسپلیتر، ورودی‌های گلگیر، اسپویلر و دیفیوزر عقب اضافه شدند.

در فضای داخلی، فرآیند نوسازی شامل اندکی آلکانترا با دوخت‌های متضاد نارنجی، فرمان Momo، یک جفت صندلی Recaro، یک سیستم صوتی مدرن ساخت Blam و یک صفحه‌نمایش لمسی اطلاعات و سرگرمی جمع‌شونده از برند Alpine است، که به حفظ ظاهر کلاسیک داشبورد کمک می‌کند.

لانچیا دلتا برقی

در قسمت پیشرانه، یک موتور الکتریکی جایگزین موتور بنزینی شده که در نهایت 197 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد 6.6 ثانیه‌ای را برای آن رقم می‌زند. ممکن است ارقام یاد شده برای استانداردهای امروزی کم به نظر برسند؛ اما از نظر قدرت تولیدی، بسیار به خودروی اصلی نزدیک است.

گیربکس پنج‌سرعته‌ دستی ثابت باقی مانده است و 47 درصد نیروی تولید شده را به چرخ‌های جلو و 53 درصد از آن را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

لانچیا دلتا برقی

باتری نسبتاً کوچکی با ظرفیت 29 کیلووات‌ساعت وجود دارد، که ادعا می‌شود برد 200 کیلومتری را ارائه می‌دهد اما وزن را به طور محسوس افزایش نمی‌دهد. وزن خودرو به 1440 کیلوگرم می‌رسد که فقط 100 کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه‌ اصلی است.

از دیگر ویژگی‌های این خودروی به روز شده می‌توان به قالب اصلاح شده برای استحکام بیش‌تر، لبه‌های عریض‌تر، سیستم تعلیق پایین‌تر با فنرهای جدید و ترمز‌های بزرگ‌تر با قطر 3.6 میلی‌متری در قسمت جلو و کالیپرهای شش پیستونه، اشاره کرد.

لانچیا دلتا برقی

کمپانی GCK Exclusive-e برای طرفداران سرسخت دلتا، لانچیا دلتا Evo-e Rallye را با الهام از Martini می‌سازد که تنها به 11 دستگاه محدود است‌. این نسخه‌ خاص، بر شاسی‌ای آلومینیومی سوار بوده و دارای اجزای فیبرکربنی اضافی، صندلی‌های سبک Sparco و تنظیمات تهاجمی‌تر، است.

تبدیل یکی از سنتی‌ترین هات‌هچ‌ها به خودروی الکتریکی، کار پر ریسکی است. با این حال، سایر پروژه‌های الکترومود خودروهای کلاسیک ثابت کردند افرادی هستند که به این سبک نوسازی علاقه دارند و به آن‌ها این اجازه را می‌دهد تا از خودروی کلاسیک موردعلاقه‌ خود با تکنولوژی مدرن و بدون تولید آلاینده‌ها، لذت ببرند.

دیدگاه کاربران