• پورشه 964 RSR برقي

تولد دوباره برای کوپه کلاسیک

آشنایی با پورشه 964 RSR برقی

30 آذر 1402 13:49

با توجه به محبوبیت پورشه 911 در تمام نسل‌ها، چندین شرکت همچون سینگر، Guntherwerks و Tuthillبه سراغ نمونه­‌های قدیمی این خودرو رفته و آن‌ها را به شیوه‌­های مختلف، بازسازی می­‌کنند.

اما شرکت اوراتی (Everrati) دست به کار جالبی زده و برای ادای احترام به پورشه 964 RSR، نمونه‌­ای از این مدل را به پیشرانه برقی مجهز کرده است.

پورشه 964 RSR با کیت بدنه-پهن، باله بزرگ، پیشرانه 3.8 لیتری با 325 اسب‌بخار قدرت و گیربکس 5 سرعته دستی، عملکردی مشابه با خودروهای مسابقه­‌ای معاصر خود داشت. نمونه‌­ای از این خودرو در سال 2022 با قیمت 1.2 میلیون دلار به فروش رسید.

البته پورشه 911 اتاق 964 در حالت استاندارد نیز خودرویی زیبا و دوست‌داشتنی بوده که این روزها با محبوبیت روزافزون مواجه است. این خودرو در فاصله سال‌های 1989 تا 1993 در تیراژ بیش از 62 هزار دستگاه تولید شد.

پورشه 964 RSR برقی

متخصصان اوراتی پس از حذف پیشرانه شش سیلندر از یک پورشه 911 کررا RS اتاق 964، دو موتور برقی در پشت محور عقب و یک مجموعه باتری در نزدیکی محور جلو نصب کرده­‌اند تا در تقسیم وزن و هندلینگ این خودرو، اختلال ایجاد نشود.

از مشخصات پیشرانه­‌های برقی و مجموعه باتری این خودرو اطلاعی در دسترس نیست، اما ظاهرا فقط نتیجه این تغییرات برای اوراتی مهم بوده چراکه براساس اعلام این شرکت اهل بریتانیا، شتاب صفر تا صد این نسخه برقی از پورشه، 3.7 ثانیه خواهد بود که تقریبا یک ثانیه سریع‌تر از 964 RSR است.

تجهیز خودروهای کلاسیک به پیشرانه برقی را می‌­توان یک شانس دوباره زندگی برای این خودروها محسوب کرد. واقعیت این است که هزینه نگهدای و تعمیرات پیشرانه‌­های قدیمی رو به افزایش گذاشته، ضمن­ این‌که با افزایش سختگیری قوانین آلایندگی، حرکت این خودروها در معابر نیز با موانعی روبرو است.

البته باید درنظر داشت که خودروهای کلاسیک بازسازی شده به همراه موتور برقی، معمولا در دسترس اکثریت خریداران قرار نمی‌­گیرند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران