با توجه به محبوبیت پورشه 911 در تمام نسلها، چندین شرکت همچون سینگر، Guntherwerks و Tuthillبه سراغ نمونههای قدیمی این خودرو رفته و آنها را به شیوههای مختلف، بازسازی میکنند.
اما شرکت اوراتی (Everrati) دست به کار جالبی زده و برای ادای احترام به پورشه 964 RSR، نمونهای از این مدل را به پیشرانه برقی مجهز کرده است.
پورشه 964 RSR با کیت بدنه-پهن، باله بزرگ، پیشرانه 3.8 لیتری با 325 اسببخار قدرت و گیربکس 5 سرعته دستی، عملکردی مشابه با خودروهای مسابقهای معاصر خود داشت. نمونهای از این خودرو در سال 2022 با قیمت 1.2 میلیون دلار به فروش رسید.
البته پورشه 911 اتاق 964 در حالت استاندارد نیز خودرویی زیبا و دوستداشتنی بوده که این روزها با محبوبیت روزافزون مواجه است. این خودرو در فاصله سالهای 1989 تا 1993 در تیراژ بیش از 62 هزار دستگاه تولید شد.
متخصصان اوراتی پس از حذف پیشرانه شش سیلندر از یک پورشه 911 کررا RS اتاق 964، دو موتور برقی در پشت محور عقب و یک مجموعه باتری در نزدیکی محور جلو نصب کردهاند تا در تقسیم وزن و هندلینگ این خودرو، اختلال ایجاد نشود.
از مشخصات پیشرانههای برقی و مجموعه باتری این خودرو اطلاعی در دسترس نیست، اما ظاهرا فقط نتیجه این تغییرات برای اوراتی مهم بوده چراکه براساس اعلام این شرکت اهل بریتانیا، شتاب صفر تا صد این نسخه برقی از پورشه، 3.7 ثانیه خواهد بود که تقریبا یک ثانیه سریعتر از 964 RSR است.
تجهیز خودروهای کلاسیک به پیشرانه برقی را میتوان یک شانس دوباره زندگی برای این خودروها محسوب کرد. واقعیت این است که هزینه نگهدای و تعمیرات پیشرانههای قدیمی رو به افزایش گذاشته، ضمن اینکه با افزایش سختگیری قوانین آلایندگی، حرکت این خودروها در معابر نیز با موانعی روبرو است.
البته باید درنظر داشت که خودروهای کلاسیک بازسازی شده به همراه موتور برقی، معمولا در دسترس اکثریت خریداران قرار نمیگیرند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com