گرامیداشت 60 سالگی رنو 4

معرفی کانسپت برقی رنو Suite N°4

3 آبان 1400 11:35

به منظور گرامیداشت شصتمین سالگرد تولد رنو 4 به عنوان خودرویی که در طی بیش از 30 سال موفق به جلب 8 میلیون مشتری شد، خودروساز فرانسوی به سراغ یکی از طراحان مشهور به نام متیو لنور (Mathieu Lehanneur) رفته تا نسخه­‌ای ویژه از این خودروی به یاد ماندنی را ارائه نماید. محصول نهایی این همکاری یک کانسپت برقی است، که بنابر ادعای سازنده می­‌تواند یادآور هتل­‌های شیک باشد.

این خودرو، کانسپتی برقی است، که بنابر ادعای رنو می‌تواند یادآور هتل­‌های شیک باشد.هرچند کانسپت Suite N°4 براساس رنو 4L شکل گرفته است، اما بخش انتهایی بدنه با پنجره­‌های پلی‌کربنات تعویض شده تا نور محیط را به داخل کابین هدایت نماید. برای پوشش سقف هم از پنل خورشیدی شفاف بهره گرفته شده است، تا در عین ایجاد روشنایی طبیعی در فضای داخلی، نیروی لازم برای حرکت این خودروی برقی را نیز تامین کند.

جلوپنجره استاندارد با یک صفحه آلومینیومی تعویض شده است، تا هویت این کانسپت به عنوان یک خودروی برقی را به نمایش بگذارد. رنگ بدنه هم از 3 لایه تشکیل شده است، تا به قطعات بتنی مورد استفاده در معماری مدرن شباهت پیدا کند.

برای ایجاد حس راحتی، از پارچه برای روکش صندلی­‌ها استفاده شده ضمن‌اینکه تزئین داشبورد و سایر بخش‌ها با رنگ زرد، بر افزایش روشنایی فضای داخل افزوده است.

کانسپت برقی رنو Suite N°4

پوشش پارچه­‌ای کف صندوق، کوسن­‌های پارچه­‌ای و میز تاشوی چوبی که از انتهای بدنه خارج می‌­شود نیز فضای صندوق این خودروی فرانسوی را به اتاق نشیمن شبیه ساخته است. رنو خاطرنشان ساخته که تمامی موارد فوق را از بهترین سازندگان مبلمان در فرانسته تامین کرده است.

طراح این کانسپت یعنی آقای لنور از ایده خود برای ایجاد پیوند میان معماری و خودرو با ساخت یک هتل در فضای آزاد سخن گفته است، که می­‌تواند مسافر/سرنشین خود را به هر مکانی ببرد.

قرار است این کانسپت در جریان نمایشگاه Maison & Objet در پاریس به معرض نمایش درآید و پس از آن از ماه نوامبر به آتلیه رنو منتقل شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران