چه خودروهایی مجوز واردات گرفته‌اند؟

لیست خودروهای مجاز وارداتی (خرداد 97)

6 خرداد 1397 09:32

در جدیدترین فهرست خودروهای وارداتی، چیزی متفاوت‌تر از ماه‌های گذشته نمی‌بینیم. در میان خودروهای ژاپنی، نام ایکس تریل 2018 بیش از بقیه جلب توجه می‌کند. از میان برندهای چینی نیز نام دوقلوهای تازه‌وارد دومای به چشم می‌آید. همچنین نباید از هاوال H9 غافل شد؛ همان شاسی‌بلندی که بهمن موتور برای رقابت با رکستون G4 رامک خودرو تا اواخر سال 97 فروشش را آغاز می‌کند. فوتون ساوانا، دیگر مدل بحث‌برانگیز چینی است چراکه ثبت سفارش آن از سال گذشته آغاز شده و علی‌رغم حضور نسخه‌های وارداتی‌اش در نمایندگی‌های عظیم خودرو، همچنان شماره‌گذاری ساوانا متوقف است.

حال سری به برندهای اروپایی بزنیم. در این لیست ب‌ام‌و تنها برند لوکسی است که مجوز واردات گرفته و پرشیا خودرو تنها مجاز به فروش سری 1 هاچ‌بک و سری 2 در دو نسخه کوپه و اکتیو تورر است. گلف GTI هیجان‌انگیزترین نامی است که در لیست وارداتی‌ها دیده می‌شود. ماموت خودرو برای این محبوب آلمانی از شعار تبلیغاتی «تفاوت، جسارت می‌خواهد» بهره گرفته که احتمالا برای توجیه قیمت نجومی آن در آینده است.

سیمبل، دیگر محصول اروپایی این لیست است؛ خودرویی که از زمستان 96 باید در مدل 2018 به ایران می‌آمد ولی نیامد! احتمالا نگین خودرو نگران قیمت غیررقابتی سیمبل در صورت ادامه‌دادن وارداتش است.

در گروه خودروهای کره‌ای نیز تنها نام هیوندای آزرا کرمان موتور تنها جلب توجه می‌کند؛ سدانی بزرگ که زمانی با پیشرانه 6 سیلندرش فروش فوق‌العاده‌ای در بازار کشورمان داشت ولی حالا مجبور به استفاده از پیشرانه 4 سیلندر است. با آمدن آزرا قطعا فولکس واگن پاسات ماموتی‌ها به قیمت‌های واقعی‌تری نزدیک می‌شود.

 

دیدگاه کاربران