سدان و هاچ‌بک 13 هزار دلاری

رونمایی پروتون از دو خودروی جدید

11 آبان 1400 16:27

شرکت پروتون از نسخه فیس‌­لیفت شده مدل‌های آیریز و پرسونا رونمایی کرد.

پروتون آیریز Active با قیمت 13,200 دلار به فروش می­‌رسد، درحالیکه قیمت تریم پرمیوم از پروتون پرسونا نیز 13,440 دلار تعیین شده است.نمای جلوی آیریز همچون پرسونا تحت تاثیر زبان طراحی جدید محصولات پروتون شکل گرفته است، که چراغ‌های تیزگوشه رو به بالا، جلوپنجره باریک، ورودی هوای ذوزنقه­‌ای شکل در پایین سپر و چراغ‌های دیلایت LED در دو سوی سپر را شامل می­‌شود. تفاوت مهم میان این دو خودرو در بخش جلو را می­‌توان به نوار کرومی حاشیه جلوپنجره پرسونا مربوط دانست، که در مدل آیریز با پلاستیک قرمز تعویض شده است.

در نمای عقب هم تفاوت خاصی با مدل قبلی مشاهده نمی‌­شود، با این تفاوت که در این بخش از بدنه آیریز هم شاهد نصب نوار قرمز به جای نمونه کروم هستیم.

هر دو خودرو به رینگ‌های 16 اینچی مجهز شده‌اند، که البته برای آیریز در تریم اکتیو قابل سفارش است.

پروتون آیریز و پرسونا

پروتون آیریز حاضر در این تست از تریم اکتیو (Active) انتخاب شده که برخی جزئیات شبیه به خودروهای کراس‌­اور مثل زیرسپری نقره­‌ای، قطعات پلاستیکی حاشیه گلگیرها، ریل سقفی نقره­‌ای، تزئین سقف و رکاب‌­های جانبی با رنگ مشکی و الگوی لانه زنبوری شبکه ورودی هوا با حاشیه نقره­‌ای را برای این خودروی هاچ‌بک به ارمغان آورده است.

با ورود به فضای کابین با طرحی مشابه در دو خودرو شامل فرمان سه شاخه و نمایشگر 8 اینچی لمسی مواجه می­‌شویم . رابط کاربری نمایشگر مرکزی GKUI برگرفته از شرکت جیلی است، ضمن ­این‌که این نمایشگر از مسیریاب، پخش موسیقی آنلاین، اینترنت بی‌سیم و دستیار صوتی Hi Proton پشتیبانی می‌­کند.

پروتون آیریز و پرسونا

محل خروجی­‌های سیستم تهویه به زیر نمایشگر منتقل شده است و تعداد پورت USB هم به سه افزایش یافته ضمن­‌این‌که یک پورت USB هم در کنار آینه وسط پیش‌­بینی شده تا در هنگام اتصال دوربین ثبت وقایع مورد استفاده قرار گیرد. طراحی کنسول میانی هم خلوت‌تر از قبل شده و غیر از اهرم تعویض دنده، موارد دیگری شامل دکمه سنسورهای جلو، سیستم پایداری و حالت رانندگی اقتصادی به همراه 3 جالیوانی، زیرآرنجی و دو پورت USB برای سرنشینان عقب را در خود جای داده است.

در پروتون آیریز از روکش چرم و پارچه با دوخت قرمز و نشان Active روی پشت‌سری برای پوشش صندلی­‌ها استفاده شده است ضمن این‌که برای تزئین کمربند ایمنی، بخش‌هایی از داشبورد، کنسول مرکزی، حاشیه کفپوش‌ها و برخی جزئیات دیگر از رنگ قرمز استفاده شده است. اما در پروتون پرسونا شاهد تزئین تمامی قطعات مذکور با رنگ نقره‌­ای هستیم، ضمن­ این‌که کمربندهای ایمنی به رنگ مشکی درآمده و از چرم قهوه‌­ای برای پوشش صندلی­‌ها استفاده شده است.

پروتون آیریز و پرسونا

هردو خودرو به پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی بنزین‌سوز با فناوری VVT مجهز شده‌اند، که 109 اسب­‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو انتقال می­‌دهد. لازم به‌ذکر است که خریداران پروتون آیریز می­‌توانند پیشرانه 1.3 لیتری VVT با 95 اسب­‌بخار قدرت و 120 نیوتن‌متر گشتاور را نیز برای این هاچ‌بک شهری سفارش دهند. بد نیست بدانید جعبه‌دنده اتوماتیک CVT تنها نمونه قابل انتخاب برای این دو محصول است و گیربکس 5 سرعته دستی از گردونه خارج شده.

پروتون آیریز Active با قیمت 13,200 دلار به فروش می­‌رسد، درحالیکه قیمت تریم پرمیوم از پروتون پرسونا نیز 13,440 دلار تعیین شده است.

دیدگاه کاربران