دقیقاً دو سال پیش در همین روزها بود که میباخ GLS توسط مرسدس رونمایی شد. هرچند این برند اشرافی این روزها به سوی ساخت خودروهای برقی معطوف شده است، اما یکی از تیونرهای مشهور یعنی برابوس هم بیکار ننشته و برای تغییر این شاسیبلند لوکس دست بکار شده است.
”برابوس از تقویت پیشرانه GLS غافل نمانده و با نصب دو توربوشارژر ساخت خود روی پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو، 800 اسببخار قدرت به راننده هدیه داده است.“محصول نهایی، خودرویی به نام برابوس 800 بوده که به وضوح قدرتمندتر از مرسدس-میباخ GLS600 است. به لطف طراحی مجموعهای از قطعات فیبرکربن برای بدنه GLS، آیرودینامیک و در نتیجه عملکرد فنی این خودرو بهبود یافته است.
ورودی هوای جدید در سپر جلو به همراه زیرسپری، باعث کاهش نیروی بالارونده در جلو و عقب بدنه در سرعتهای زیاد خواهد شد. قطعات کروم درخشان هم با نمونههای خاکستری تیره تعویض شده است تا با رنگ مشکی بدنه در هماهنگی باشد. در نمای عقب نیز شاهد نصب دیفیوزر و سیستم اگزوز اسپرت برابوس هستیم.
همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، برابوس از تقویت پیشرانه GLS غافل نمانده و با نصب دو توربوشارژر ساخت خود روی پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو، خروجی 557 اسببخار و 730 نیوتنمتر در حالت استاندارد را به 800 اسببخار قدرت و 950 نیوتنمتر گشتاور افزایش داده است.
این افزایش قدرت، باعث شده شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو به تنها 4.5 ثانیه برسد که برای یک شاسیبلند بزرگ قابل توجه است. حداکثر سرعت نیز به صورت الکترونیکی به 300 کیلومتر برساعت محدود شده است.
رینگهای استاندارد هم با نمونههای 24 اینچی یک تکه M Platinum Edition طراحی برابوس تعویض شده است، تا در زیر لبه گلگیرهای فیبرکربنی این خودرو و در کنار سیستم تعلیق بادی با تنظیم مجدد، قرار گیرند. متخصصان برابوس ارتفاع این خودرو را به میزان 25 میلیمتر کاهش دادهاند.
هرچند کابین نمونه حاضر در تصاویر با رنگ قهوهای تزئین شده است، اما تیونر آلمانی دست مشتریان را برای اعمال سلیقه در کابین برابوس 800 کاملاً باز گذاشته است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com