معرفی برابوس 800

دقیقاً دو سال پیش در همین روزها بود که می‌باخ GLS توسط مرسدس رونمایی شد. هرچند این برند اشرافی این روزها به سوی ساخت خودروهای برقی معطوف شده است، اما یکی از تیونرهای مشهور یعنی برابوس هم بیکار ننشته و برای تغییر این شاسی‌­بلند لوکس دست بکار شده است.

برابوس از تقویت پیشرانه GLS غافل نمانده و با نصب دو توربوشارژر ساخت خود روی پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو، 800 اسب‌بخار قدرت به راننده هدیه داده است.محصول نهایی، خودرویی به نام برابوس 800 بوده که به وضوح قدرتمندتر از مرسدس-می‌باخ GLS600 است. به لطف طراحی مجموعه‌­ای از قطعات فیبرکربن برای بدنه GLS، آیرودینامیک و در نتیجه عملکرد فنی این خودرو بهبود یافته است.

ورودی هوای جدید در سپر جلو به همراه زیرسپری، باعث کاهش نیروی بالارونده در جلو و عقب بدنه در سرعت‌های زیاد خواهد شد. قطعات کروم درخشان هم با نمونه­‌های خاکستری تیره تعویض شده است تا با رنگ مشکی بدنه در هماهنگی باشد. در نمای عقب نیز شاهد نصب دیفیوزر و سیستم اگزوز اسپرت برابوس هستیم.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، برابوس از تقویت پیشرانه GLS غافل نمانده و با نصب دو توربوشارژر ساخت خود روی پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو، خروجی 557 اسب­‌بخار و 730 نیوتن‌متر در حالت استاندارد را به 800 اسب­‌بخار قدرت و 950 نیوتن‌متر گشتاور افزایش داده است.

 برابوس 800 برپایه مرسدس-می‌باخ GLS

این افزایش قدرت، باعث شده شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو به تنها 4.5 ثانیه برسد که برای یک شاسی­‌بلند بزرگ قابل توجه است. حداکثر سرعت نیز به صورت الکترونیکی به 300 کیلومتر برساعت محدود شده است.

رینگ‌های استاندارد هم با نمونه­‌های 24 اینچی یک تکه M Platinum Edition طراحی برابوس تعویض شده است، تا در زیر لبه گلگیرهای فیبرکربنی این خودرو و در کنار سیستم تعلیق بادی با تنظیم مجدد، قرار گیرند. متخصصان برابوس ارتفاع این خودرو را به میزان 25 میلی‌متر کاهش داده‌­اند.

 برابوس 800 برپایه مرسدس-می‌باخ GLS

هرچند کابین نمونه حاضر در تصاویر با رنگ قهوه‌ای تزئین شده است، اما تیونر آلمانی دست مشتریان را برای اعمال سلیقه در کابین برابوس 800 کاملاً باز گذاشته است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com