شاسی‌بلندی برقی با طراحی مدرن و متفاوت

معرفی کانسپت کیا EV9

27 آبان 1400 13:10

رونمایی از کانسپت کیا EV9 در نمایشگاه لس‌آنجلس درواقع یک پیش‌نمایش از خودروی برقی بعدی این شرکت است. آنچه در نگاه اول به چشم می‌آید، زوایای فراوان در طراحی بیرونی و فضای داخلی مینمالیستی این شاسی‌بلند است.

زوایای فراوان در طراحی بیرونی و فضای داخلی مینمالیستی، از ویژگی‌های بارز کیا EV9 است. کیا می‌گوید طراحی بیرونی با آن لبه‌های تیز، برگرفته از گرافیک کریستال‌ها و سنگ‌های قیمتی است. به‌عنوان یک خودروی برقی، نیازی به حضور توری سنتی جلوپنجره در آن احساس نشده است. در مقابل نواری هم‌رنگ بدنه در قسمتی جلویی آن دیده می‌شود.

نکته جالب در کیا EV9 چراغ‌ها هستند، چون در زمانی که استفاده نمی‌شوند، دیده نخواهند شد. الگوهای ماتریسی زمان نزدیک شدن راننده با حالتی زیبا از او استقبال می‌کنند. البته در لبه‌های بیرونی نیز چراغ‌های عمودی مربوط به نور روز تعبیه شده‌اند. در انتهای کاپوت، یک خروجی هوا متصل به شیشه دیده می‌شود ولی از آنجایی که عملاً زیر آن هیچ پیشرانه‌ای وجود ندارد، باز شدن آن برای خنک‌کاری الزامی ندارد. برای کیا EV9 یک پنل خورشیدی هم در نظر گرفته شده تا زمانی که باتری‌ها به برق متصل نیستند، کمی شارژ دریافت کنند.

کانسپت کیا EV9 شاسی‌بلندی برقی با طراحی مدرن و متفاوت

مانند بسیاری از کانسپت‌ها در این محصول نیز درهای مخالف هم وجود دارد که بعید به نظر می‌رسد این ویژگی در نسخه نهایی نیز تعبیه شود. ریل سقفی این شاسی‌بلند یکی دیگر از ویژگی‌های خاص آن است. در زمانی که از آنها استفاده نمی‌شوند، این ریل‌ها درون شاسی فرو می‌روند به بهبود آیرودینامیک خودرو کمک کنند. علاوه‌براین حالا دوربین نیز جایگزین آینه‌های جانبی سنتی شده است. از جمله‌ دیگر المان‌های طراحی تند و تیز این خودرو شکل مثلثی شیشه منتهی به ستون D و چراغ‌های Y شکل انتهایی است.

کانسپت کیا EV9 شاسی‌بلندی برقی با طراحی مدرن و متفاوت

همانطور که در ابتدا عنوان شد، فضای داخلی کیا EV9 لبه‌های تیز و برنده بیرونی را ندارد. کیا موتور برای این خودرو سراغ یک نمایشگر عریض 27 اینچی رفته‌ است که تقریباً در میانه داشبورد جای گرفته ولی جانمایی فیزیکی آن به سمت راننده متمایل شده است. سقف پانورامای سرتاسری آن بی‌تردید موجب ورود نور طبیعی زیادی به داخل اتاق خواهد شد.

شرکت می‌گوید کابین این خودرو تبدیل‌شونده است. به این صورت که صندلی‌های ردیف اول قابلت چرخش و صندلی‌های ردیف دوم قابلیت تا شدن به میز را دارند تا بتوانند با سرنشینان ردیف سوم به صورت رو در رو صحبت کنند. حتی این قابلیت وجود دارد تا صندلی‌های ردیف سوم نیز بچرخند و به نمای بیرون دقت کنند.

کانسپت کیا EV9 شاسی‌بلندی برقی با طراحی مدرن و متفاوت

گفته می‌شود در داخل کابین به صورت گسترده از مواد بازیافتی استفاده شده است. برای مثال صندلی‌هایی که از جنس بطری‌های پلاستیکی بازیافتی و الیاف پشمی بازیافتی هستند و با چرم گیاهی پوشیده شده‌اند.

کیا می‌گوید EV9 با هر بار شارژ تا حدود 480 کیلومتر پیمایش می‌کند. در صورتی که باتری‌ها به یک شارژر 350 کیلوواتی متصل باشند، در عرض 20 تا 30 دقیقه می‌توانند از 10 تا 80 درصد شارژ شوند.  کیا EV9 همچون کیا EV6 و جنسیس GV60 روی پلتفرم E-GMP طراحی شده باشد.

دیدگاه کاربران