حمله به خودران سطح 5

معرفی ولت‌مایستر M7 با 3 لیدار و 12 رادار اولتراسونیک

24 آبان 1400 10:56

شرکت چینی Weltmeister به‌تازگی از پنجمین محصول خود به اسم M7 رونمایی کرده است. شاید اغلب مشتریان دوست داشتند این نام مربوط به نسخه M پاور ب‌ام‌و سری 7 باشد ولی با این حال ولت‌مایستر نیز اتفاقات خوبی را رقمی زده است.

ولت‌مایستر می‌گوید M7 تمام سخت‌افزار موردنیاز برای دستیابی به رانندگی خودران سطح 5 را دارد. این خودرو سال گذشته در قالب یک کانسپت در نمایشگاه پکن رونمایی شد. در این مدت آماده‌سازی، طراحی آن برای تولید نهایی کمی نرم‌تر شد. در نمای جلویی ولت‌مایستر M7 چراغ‌هایی باریک دیده می‌شوند که از یک سو توسط جلوپنجره‌ای زیبا با نوار LED به یکدیگر متصل شده‌اند و از دو سوی دیگر با زاویه‌ای زیبا به سمت بدنه کشیده شده‌اند. طبیعی است که این خودرو به دلیل برقی بودن جلوپنجره سنتی ندارد. اگرچه در قسمت پایین سپر فضایی مشبک برای خنک شدن اجزای الکتریکی تعبیه شده است.

در نمای جانبی شاهد هستیم که الگوی درهای کانسپت قبلی Maven نیز روی آن اجرا شده است. دستگیره‌های مخفی به زیبای بصری این خودرو کمک کرده‌اند. این طراحی منحصربه‌فرد در قسمت عقب با چراغ‌های افقی و نوار نورانی ادامه پیدا می‌کند.

 ویمار M7 سدانی برقی با قابلیت خودران سطح 5

تصاویر داخلی اطلاعات چندانی به کارشناسان ارائه نمی‌دهند. اما برخی از عکس‌های فاش شده حاکی از حضور یک نمایشگر بزرگ افقی مربوط به سیستم اطلاعات و سرگرمی و یک نمایشگر دیجیتالی برای اطلاعات پشت فرمان است. طراحی داشبورد مینیمال، در خودروهای برقی امروزی در حال جذاب‌تر شدن است. سرنشینان عقب می‌توانند از نمایشگرهایی که روی پشت‌سری نصب شده هم لذت ببرند.

 ویمار M7 سدانی برقی با قابلیت خودران سطح 5

فارغ از طراحی، حرف اصلی ولت‌مایستر M7 فناوری‌های پیمایش آن است. سیستم خودران این خودرو به 3 لیدار، 5 رادار موج-میلی‌متری، 12 رادار اولتراسونیک، 7 دوربین 8 مگاپیکسلی و یک ماژول موقعیت‌یابی با دقت بالا مجهز شده است. همه این حسگرها توسط چهار تراشه از برند انویدیا مدل DRIV Orin-X تغذیه می‌شود. ولت‌مایستر می‌گوید M7 تمام سخت‌افزار موردنیاز برای دستیابی به رانندگی خودران سطح 5 را دارد.

شرکت تا اینجای کار اطلاعاتی از قوای محرکه الکتریکی آن منتشر نکرده ولی می‌دانیم که این خودروی برقی با یک بار شارژ می‌تواند 700 کیلومتر پیمایش کند.

دیدگاه کاربران