با قابلیت پیمایش 520 کیلومتر

ولت‌مایستر W6؛ کراس‌اوری برقی از چین

15 تیر 1400 17:05

شرکت WM موتور یکی از بازیگران جدید عرصه خودروسازی در چین است که برای یافتن جایگاهی مستحکم در بازار این کشور تلاش می‌کند. این شرکت در سال 2015 توسط Freeman Shen پایه‌گذاری شده است که پس از جدایی از شرکت فورد در سال 2010، سابقه مدیریت در ولوو و جیلی را نیز داشته است. این شرکت که دفاتری در شهرهای شانگهای، چنگدو و پکن دارد، تاکنون دو کراس‌اور برقی به نام‌های EX5-Z و EX6 پلاس را عرضه نموده و اکنون یک مدل جدید را نیز رونمایی کرده است.

مجموعه باتری ولت‌مایستر W6 در حدود 65 کیلووات ساعت ظرفیت دارد و شعاع حرکتی خودرو نیز براساس استاندارد NEDC برابر با 520 کیلومتر است.ولت‌مایستر EX5-Z که نخستین بار در سال 2018 معرفی و در سال 2020 فیس‌­لیفت شده، بنابر اعلام سازنده نخستین کراس‌اور برقی بازار چین است که موفق به ثبت آمار فروش 30 هزار دستگاه شده و همچنین 5 ستاره ایمنی را نیز از موسسه C-NCAP دریافت کرده است. EX6 پلاس نیز با ابعادی بزرگتر و ظرفیت حمل 6 نفر در سه ماهه چهارم 2019 معرفی شد و بنابر اعلام WM موتور، در شرایط آب و هوایی سرد مورد آزمایش قرار گرفته تا از عملکرد مجموعه باتری آن اطمینان حاصل شود.

بد نیست بدانید علاوه بر شارژر خانگی که به همراه هریک از خودروها به خریدار داده می­‌شود، این شرکت بیش از 200 هزار ایستگاه­‌های عمومی را نیز در سراسر چین توسعه داده و از طریق نرم‌­افزار انحصاری خود یعنی GETnGO مکان دقیق ایستگاه‌ها را به کاربران معرفی می‌­کند. خدماتی از قبیل اجاره و سرویس خودروی اشتراکی نیز از طریق همین نرم­‌افزار در دسترس خواهد بود.

طراحی کراس اوور برقی چینی ولت‌مایستر W6

اما بشنوید از سومین و جدیدترین محصول این شرکت که با نام ولت‌مایستر W6 (Weltmeister W6) که اخیراً رونمایی شده و در جایگاهی بین دو مدل قبلی قرار گرفته است.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله میان محورهای W6 به ترتیب 4.62، 1.847، 1.73 و 2.715 متر اعلام شده است. گنجایش فضای بار نیز بین 543 تا 1625 لیتر متغیر خواهد بود.

مهمترین ویژگی این مدل جدید را باید سامانه خودران دانست که به یاری پلتفرم آپولو (Apollo)، چیپ کوالکام 8155، ارتباط 5G، هفت دوربین، 5 رادار و 12 حسگر اولتراسونیک فعالیت می‌کند و دستیار پارک و سطح 4 رانندگی خودکار را به همراه دارد.

برخلاف مدل‌های EX5-Z و EX6 پلاس، در کابین W6 سه نمایشگر نصب شده که دو نمایشگر 12.3 و 12.8 اینچی پشت آمپر و اطلاعات سرگرمی، در زیر یک شیشه قرار گرفته و یک نمایشگر دیگر نیز در کنسول میانی تعبیه شده است.

کابین کراس اوور برقی چینی ولت‌مایستر W6

این مدل در پنج تیپ ارائه می‌شود که در برخی موارد جزئی همچون سایز رینگ‌ها (17 یا 18 اینچی) و برخی امکانات رفاهی با یکدیگر اختلاف دارند. چراغ‌های LED، کیسه­ هوای جلو و جانبی، تنظیم برقی صندلی­‌های جلو، سقف پانوراما، دوربین 360 درجه، کنترل کشش، دستیار حرکت در سربالایی، حسگر فشار باد تایر، حسگرهای پارک جلو و عقب، ورود بدون کلید، کروزکنترل و در صندوق برقی در تیپ پایه موجود است، که در کامل‌ترین تریم با کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، پارک خودکار، پایش نقطه کور، نورپردازی داخلی در چند رنگ، کیسه­ هوای پرده­‌ای، حسگر باران و حافظه صندلی تکمیل می­‌شود.

Weltmeister W6

براساس گمانه­‌زنی رسانه­‌های چینی، W6 از موتور برقی مشابه با دو محصول قبلی این شرکت بهره‌­مند شده که 215 اسب­‌بخار قدرت و 315 نیوتن‌متر گشتاور را به محور جلو منتقل می‌­کند. پیش‌­بینی می‌­شود مجموعه باتری این خودرو 65 کیلووات ساعت ظرفیت داشته و شعاع حرکتی خودرو نیز براساس استاندارد NEDC برابر با 520 کیلومتر باشد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو از سوی سازنده 7.9 ثانیه اعلام شده است.

WM موتور برای فروش سالیانه 50 هزار دستگاه از مدل W6 برنامه‌­ریزی کرده است. قرار است این مدل در تابستان سال جاری و با قیمتی در حدود 200 هزار یوان (30,870 دلار) به بازار عرضه شود.

دیدگاه کاربران