معرفی استون‌مارتین DBX نسخه شش سیلندر

استون‌مارتین ویرایش جدیدی از تیپ پایه DBX مدل 2022 خود را با پیشرانه 6 سیلندر هیبریدی ملایم مخصوص بازار چین معرفی کرد.

مصرف سوخت 10.5 لیتری آن در هر 100 کیلومتر، در مقابل مصرف سوخت 14.3 لیتری نسخه هشت سیلندر کاملاً برتری دارد.مانند همیشه پیشرانه مورد بحث از سوی مرسدس AMG تهیه شده است. قوای محرکه‌ای 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ که به یک ژنراتور (ISG) 48 ولتی متصل شده است. خروجی این پکیج 435 اسب‌بخار قدرت با 520 نیوتن‌متر گشتاور است. ژنراتور برقی ISG می‌تواند به تنهایی 250 نیوتن‌متر گشتاور اضافی را برای خودرو به مدت 3 ثانیه به ارمغان بیاورد.

جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک DBX فوق نیروی پیشرانه را به صورت 4WD به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. این شاسی‌بلند زیبا می‌تواند در 5.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا کند و بعد از آن تا آستانه 260 کیلومتر برساعت هم سرعت بگیرد.

استون‌مارتین DBX با پیشرانه شش سیلندر

در این نسخه خاص از استون‌مارتین DBX تجهیزات دیگری هم وجود دارد که آن را از سایر اعضای خانواده متمایز می‌کند. مانند دیفرانیسل با محدودکننده الکترونیکی لغزش که توسط مرسدس AMG طراحی شده است. سیستم تعلیق بادی تطبیق‌پذیر و البته آنتی رول‌بارهایی که با منبع 48 ولتی تغذیه می‌شوند.

طبیعی است که نسخه هیبریدی ملایم DBX هرگز عملکردی مانند ویرایش V8 ندارد، ولی در مقابل مصرف سوخت 10.5 لیتری آن در هر 100 کیلومتر در مقابل مصرف سوخت 14.3 لیتری نسخه هشت سیلندر کاملاً برتری دارد.

استون‌مارتین DBX با پیشرانه شش سیلندر

شرکت می‌گوید بر حسب نیاز مشتریان می‌تواند تایرهای با سایز 21 تا 23 اینچی را ارائه دهد. لوگی کلمه Straight-Six به معنی شش سیلندر خطی در بدنه این خودرو نشانه واضحی از متمایز بودن آن است.

استون‌مارتین این خودرو را در بازار چین با قیمت پایه 297 هزار دلار عرضه می‌کند، که به وضوح از قیمت پایه 360 هزار دلاری مدل V8 کمتر است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com