معرفی مزدا CX-50

همکاری مشترک مزدا و تویوتا وارد مرحله تازه‌­ای شده، چراکه نخستین ثمره این شراکت، شاسی‌بلند جدیدی به نام CX-50 است که در تاسیسات واقع در آلاباما تولید می­‌شود.

سامانه چهارچرخ محرک i-Activ به صورت استاندارد روی مزدا CX-50 نصب شده است، که وضعیت نرمال، اسپرت و آفرود را در دسترس قرار می‌دهد.نیروی محرکه CX-50 از پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی تامین می‌شود، درحالی‌که امکان سفارش پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ نیز فراهم است. درباره میزان خروجی این دو پیشرانه فعلاً خبری منتشر نشده است، اما هر دو به جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک و سامانه چهار چرخ محرک متصل می­‌شوند.

مزدا وعده داده که نسخه هیبرید و برقی شده CX-50 را نیز در آینده عرضه کند.

سامانه چهارچرخ محرک i-Activ به صورت استاندارد نصب شده که وضعیت نرمال، اسپرت و آفرود را در دسترس قرار می‌دهد، ولی انتخاب حالت Mi-Drive برای شرایط سخت‌تر همچون حمل کشنده مناسب خواهد بود.

مزدا CX-50

بدنه CX-50 تحت تاثیر زبان طراحی مزدا یعنی کودو (Kodo) شکل گرفته و به لطف اجزایی همچون قطعات پلاستیکی حاشیه گلگیرها، ریل سقفی، ورودی هوای بزرگتر در دو سوی سپر جلو و جزئیات مشکی روی جلوپنجره، چهره‌­ای خشن به خود گرفته است. در کنار همه این‌ها، رنگ جدید به نام Zircon Sand نیز هماهنگی خوبی با کاربری و طراحی بدنه دارد.

طراحی فضای کابین مزدا CX-50 همچون همیشه راننده-محور است و از قطعات با کیفیت بالا برای ساخت آن استفاده شده. براساس اعلام مزدا، روکش صندلی‌­ها برای سفرهای خارج جاده بسیار مناسب است و مشابه آن در سایر محصولات این شرکت نصب نشده. سقف شیشه‌­ای پانوراما و رنگ Terracotta برای تزئین کابین، از دیگر ویژگی‌­های این محصول است.

مزدا CX-50

مزدا در طراحی فضای داخلی CX-50 به نیاز کاربران این خودرو به همراه داشتن لوازم گوناگون توجه کرده و به همین دلیل چندین فضا برای قرار دادن اشیاء پیش‌­بینی کرده است.

خودروساز ژاپنی فعلاً از اعلام قیمت CX-50 خودداری کرده است، اما تولید این خودرو از اوایل سال 2022 آغاز و تحویل به مشتریان نیز از اواخر همان سال شروع خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com