زیبایی روی زیبایی

تیونینگ فراری روما توسط نوویتک

27 آبان 1400 17:26

فراری روما - Roma - از زمانی که رونمایی شد خودش را به‌عنوان یک سوپراسپرت زیبا به دنیا معرفی کرد. حتی اولین مدیر طراحی و توسعه مفهومی فراری – مازرتی فرانک استفنسون نیز تحت‌تاثیر این خودرو قرار گرفت و امتیاز بالای 9.5 از 10 را به آن اختصاص داد.

همانطور که از این تیونر کهنه‌کار انتظار می‌رفت، تغییرات بصری اعمال‌شده روی فراری روما ملایم و چشم‌نواز هستند. اما حالا اگر قصد داشته باشید تغییری در طراحی روما ایجاد کنید، چه کاری انجام می‌دهید؟ شرکت تیونینگ نوویتک - Notitec - به این سوال به بهترین شکل ممکن پاسخ داده است. البته همانطور که از این تیونر کهنه‌کار انتظار می‌رفت، تغییرات بصری اعمال‌شده روی این خودرو ملایم و چشم‌نواز هستند.

از چرخ‌ها شروع می‌کنیم. جایی که رینگ‌های جدید و زیبای Vossen دیده می‌شوند. اسپلیتر جلو، تزئینات جلوپنجره، رکاب جدید و فریم آینه‌ها ازجمله تغییراتی که هستند که در رومای جدید می‌بینیم. در قسمت انتهایی نیز یک اسپویلر جدید روی در صندوق عقب همراه با یک دیفیوزر جدید جلوه‌ای بی‌بدیل به آن بخشیده است. همه این عناصر از فیبر کربن خالص با روکش براق ساخته شده‌‌اند.

تیونینگ فراری روما توسط نوویتک

البته آنطور که نوویتک می‌گوید این تغییرات تنها برای زیباسازی خودرو نبوده‌اند. چراکه تست ویرایش جدید فراری روما در تونل باد نشان داده که از نظر مشخصه‌های آیرودینامیک نیز بهبود پیدا کرده است.

در بخش فنی، شرکت با تغییر در برنامه ECU، فشار الکترونیکی بوست پیشرانه را تنظیم کرده است. در این مرحله 84 اسب‌بخار قدرت و 122 نیوتن‌متر گشتاور به خروجی پیشرانه اضافه شده، این یعنی خروجی نهایی حالا 704 اسب‌بخار قدرت و 882 نیوتن‌‌متر گشتاور است.

تیونینگ فراری روما توسط نوویتک

به لطف استفاده از فنربندی جدید و تایرهای پرفورمنس جدید، ارتفاع خودرو حدود 35 میلی‌متر کاهش پیدا کرده است. البته نوویتک یک مکانیزم بالابر را در محور جلو افزوده که در صورت نیاز شاسی را تا 40 میلی‌متر بالاتر ببرد.

مانند همیشه قیمت این خودرو اعلام نمی‌شود ولی مطمئن هستیم که نوویتک همیشه مشتریان خود را راضی نگه می‌دارد.

دیدگاه کاربران