شرکت نوویتک تاکنون چند مرتبه به سراغ فراری 296 رفته اما کیت جدید N-لارگو، ویژگیهای متفاوتی را برای این خودروی ایتالیایی به ارمغان آورده است.
طراحی جدید گلگیرها، پهنای بدنه در جلو و عقب را به ترتیب 60 و 120 میلیمتر افزایش داده است. زیر سپری جلو و باله بزرگ و دیفیوزر عقب از جنس فیبرکربن، علاوه بر ایجاد تغییر ظاهری، آیرودینامیک خودرو را نیز بهبود بخشیده است. هواکشهای روی گلگیرهای جلو برای هدایت بیشتر جریان هوا به طرف ترمزها را نیز میتوان سفارش داد.
رینگهای NF11 NL ساخت Vossen با ابعاد 21 و 22 اینچ در محورهای جلو و عقب، با تایرهای 255/30 و 335/25 همراه میشود. ارتفاع بدنه به لطف فنرهای اسپرت، 35 میلیمتر کاهش یافته است، اما با سفارش سامانه افزایش ارتفاع دماغه، میتوان ارتفاع بخش جلویی بدنه را با فشردن یک دکمه تا 40 میلیمتر بالاتر برد. صرف نظر از اینها، ارتفاع خودرو با گذر از سرعت 80 کیلومتر برساعت، به صورت خودکار به میزان استاندارد بازمیگردد.
سیستم اگزوز جدید با کاتالیزورهای بهینه و مسیرهای جریان-بالا، به افزایش 37 واحدی نیروی پیشرانه یاری رسانده است تا این عدد به 855 اسببخار برسد. توجه داشته باشید که این خودروی هیبرید در حالت استاندارد، 818 اسببخار قدرت و 740 نیوتنمتر گشتاور در اختیار دارد. از این مقدار، 165 اسببخار قدرت از موتور برقی حاصل میشود، که البته در نسخه مجهز به کیت نوویتک بدون تغییر باقیمانده است.
نوویتک از اعلام ارقام مربوط به عملکرد محصول جدید، خودداری کرده است اما میدانیم که فراری 296 GTB در حالت استاندارد، میتواند به حداکثر سرعت 330 کیلومتر بر ساعت دست یابد. شتاب صفر تا صد و دویست کیلومتر برساعت این خودرو نیز به ترتیب 2.9 و 7.3 ثانیه اعلام شده است.
نوویتک برای اعمال هرگونه تغییر در فضای کابین فراری 296 N-لارگو بنابر سلیقه خریدار، اعلام آمادگی کرده است که رنگهای مختلف و روکشهای گوناگون را شامل میشود.
همچون اکثر خودروهای سفارشی ساخت شرکتهای تیونر، از قیمت پکیج N-لارگو ارائه شده برای فراری 296 نیز اطلاعی در دسترس نیست.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : topgear.com