شاید سریع‌ترین مینی‌ون دنیا در راه باشد

دریمر به جنگ لکسوس و بیوک می‌رود

30 آبان 1400 15:04

چین یکی از معدود بازارهای خودرو در دنیاست که هم‌چنان تقاضای بالایی برای مینی‌ون دارد. نه فقط این، بلکه مشتریان چینی هنوز هم به سمت خودروهای لوکس کشیده می‌شوند. به همین دلیل است که به طور هم‌زمان MPV تشریفاتی در این بازار به فروش می‌رسد.

منابع مطلع ادعا کرده‌اند که این MPV می‌تواند صفر تا صد را در 5.9 ثانیه بپیماید. در صورت تایید رسمی این اعداد می‌توانیم شاهد سریع‌ترین MPV تولیدی در جهان باشیم. مینی‌ون Dreamer جنگ جدیدی را علیه بیوک GL8 Avenir و لکسوس LM آغاز کرده است. این خودرو دومین محصول تولیدی شرکت Voyah بعد از شاسی‌بلند Free است.

در نگاه اول طراحی دریمر بیننده را به یاد تویوتا سی‌ینا می‌اندازد. اگرچه قسمت جلویی کاملاً متفاوت است و با جلوپنجره‌ای عظیم که تا حدود 70 درصد نمای جلویی را پوشانده، احاطه شده است. دریچه‌های هوای بزرگی نیز در دو طرف سپر ایجاد شده که به نظر می‌رسد عملکرد خنک‌کننده واقعی ندارند.

نمای گیرا و بزرگ این خودرو تمام حواس بیننده را به خود جلب می‌کند ولی متاسفانه اطلاعاتی از پیشرانه برقی آن منتشر نشده است. به نظر می‌رسد که Voyah هنوز برای انتشار آمار و ارقام مربوطه آمادگی ندارد. با این حال منابع مطلع ادعا کرده‌اند که این MPV می‌تواند صفر تا صد را در 5.9 ثانیه بپیماید. در صورت تایید رسمی این اعداد می‌توانیم شاهد سریع‌ترین MPV تولیدی در جهان باشیم.

پیش از این شرکت در کراس‌اور Free از یک موتور برقی با باتری‌های 88 کیلووات ساعتی استفاده کرده بود که باعث می‌شد توان خروجی به 684 اسب‌بخار با 1040 نیوتن‌متر گشتاور برسد. البته ما هنوز نمی‌توانیم تایید کنیم که مدل دریمر نیز از همین مشخصات فنی استفاده می‌کند یا خیر.

در داخل کابین صندلی‌های جداگانه دیده می‌شود که هر کدام سیستم مستقل گرمایش، سرمایش و ماساژور دارند.

دیدگاه کاربران