گرامیداشت پنجاه سالگی M

لوگوی متفاوت برای خودروهای سری M ب‌ام‌و

6 آذر 1400 15:56

بخش خودروهای مسابقه­‌ای ب‌ام‌و یعنی BMW Motorsport، در 24 می 2022 (3 خرداد 1401) پنجاهمین سالگرد فعالیت خود را جشن خواهد گرفت. به مناسبت گرامیداشت این رویداد مهم در صنعت خودروسازی، مشتریان محصولات M یا افرادی که پکیج M Sport را برای خودروی خود سفارش دهند، امکان انتخاب نشان­‌های قدیمی این برند را خواهند داشت.

نصب لوگوهای قدیمی تنها راه گرامیداشت تولد ب‌ام‌و موتوراسپرت نیست، چراکه خودروساز آلمانی برخی رنگ‌های خاطره‌­انگیز را نیز به گردونه بازگردانده است.ب‌ام‌و از ژانویه 2022 (دی 1400) ثبت سفارش برای خودروهای مجهز به این نشان­‌ها را آغاز کرده و نمونه‌­ها را از مارس 2022 (اسفند 1400) به مشتریان تحویل خواهد داد. البته قیمت این نشان‌ها هنوز اعلام نشده است.

البته نصب لوگوهای قدیمی تنها راه گرامیداشت تولد ب‌ام‌و موتوراسپرت نیست، چراکه خودروساز آلمانی قصد دارد برخی رنگ‌های خاطره‌­انگیز همچون زرد Dakar، نارنجی Fire، بنفش Daytona، آبی Macao، قرمز Imola و آبی یخی Marina Bay را نیز به گردونه بازگرداند.

عرضه M3 استیشن‌واگن، M4 CSL و M2 جدید درکنار نخستین محصول برقی با نشان M، بخشی از برنامه‌­های بخش M برای سال 2022 است.

لوگوی متفاوت برای خودروهای سری M ب‌ام‌و

ب‌ام‌و موتوراسپرت قصد دارد از سال آینده میلادی در رویدادهای مهم خودروهای کلاسیک همچون فستیوال گودوود و پبل بیچ، حضور فعالی داشته باشد.

اما بشنوید از تاریخچه ب‌ام‌و موتوراسپرت که در سال 1972 تاسیس شده و از یک‌سال بعد در مسابقات حضور پیدا کرد. نشان این تیم از رنگ‌های آبی (نماد ب‌ام‌و)، قرمز (سمبل مسابقات) و بنفش (برای نمایش ارتباط بین این دو رنگ) تشکیل شده است. پس از تغییر نام در سال 1993، رنگ بنفش لوگوی ب‌ام‌و موتوراسپرت با آبی تیره جایگزین شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران