فیس‌لیفتی برای فراموشی گذشته

معرفی سوزوکی S-Cross

6 آذر 1400 16:10

در بین انبوهی از خودروهای کراس‌­اور، سوزوکی SX4 اِس کراس نتوانست آن‌طور که باید نظر مخاطبان و رسانه­‌ها را به سوی خود جلب کند. این خودرو که نخستین بار در سال 2006 معرفی شد و در اروپا تحت نام فیات سه‌­دیچی به فروش رسید، اکنون با تحولات اساسی وارد نسل سوم خود شده است.

سوزوکی، S-Cross را یک مدل کاملاً جدید معرفی کرده است، اما با مطالعه ابعاد این خودرو می­‌توان دریافت که با یک فیس‌لیفت اساسی طرف هستیم.در نخستین گام، اسم قبلی یعنی SX4 کنار گذاشته شده و این خودرو از این پس با نام S-Cross شناخته خواهد شد. طراحی ظاهری نیز هرچند زیباترین در رده خود نیست، اما کاملاً متحول شده و با هویت یک خودروی شاسی‌­بلند بیشتر هماهنگی دارد. این مجموعه شامل جلوپنجره بزرگ به رنگ مشکی پیانو، چراغ‌های LED جلو با نواری بین آن‌ها، حاشیه پلاستیکی گلگیرها، چراغ‌های شفاف عقب و سپر عقب با طرحی مشابه خودروهای آفرودر، چهره کاملاً جدیدی از S-Cross به معرض نمایش گذاشته است.

به واسطه این موارد، خودروساز ژاپنی S-Cross را یک مدل کاملاً جدید معرفی کرده است، اما با مطالعه ابعاد این خودرو می­‌توان دریافت که با یک فیس‌لیفت اساسی طرف هستیم. طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای سوزوکی S-Cross به ترتیب برابر با 4.3، 1.785، 1.585 و 2.6 متر اعلام شده، که با نسل دوم SX4 اِس کاملاً برابر است.

سوزوکی S-Cross

مهمترین تغییر فضای کابین سوزوکی S-Cross، نمایشگر 9 اینچی لمسی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو است، اما سایر موارد همچون خروجی­‌های تهویه، کنترل تهویه، اهرم تعویض دنده و انتخابگر حالت رانندگی، مستقیما از مدل قبلی به S-Cross منتقل شده است.

در زیر کاپوت این خودرو، پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ بنزین‌سوز با فناوری هیبرید-خفیف قرار گرفته که با خروجی 127 اسب­‌بخار قدرت و 235 نیوتن‌متر گشتاور، این کراس‌­اور را ظرف 9.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رساند. این رقم در نسخه چهارچرخ محرک به 10.2 ثانیه افزایش می‌­یابد.

این خودرو با جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا خودکار قابل سفارش است.

سوزوکی S-Cross

فروش سوزوکی S-Cross از ماه آینده میلادی در اروپا آغاز می­‌شود، درحالی‌که مشتریان ساکن در آمریکای جنوبی، آسیا و اقیانوسیه باید تا سال 2022 منتظر بمانند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران