نخستین محصول انحصاری زیرمجموعه اسپرت بامو یعنی M، در سال 1978 و با نام M1 معرفی شد. با گذشت بیش از 40 سال از رونمایی این خودروی اسپرت با پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر به قدرت 274 اسببخار، اکنون یک کانسپت شاسیبلند به دریافت نشان M مفتخر شده است.
”هرچند بامو XM به عنوان یک کانسپت معرفی شده است، اما احتمال دارد در سال آینده میلادی شاهد رونمایی از نسخه نهایی این خودرو باشیم.“از XM صحبت میکنیم، شاسیبلندی که به پیشرانه 8 سیلندر پلاگین هیبرید با 750 اسببخار قدرت و یک هزار نیوتن متر گشتاور مجهز شده است و احتمالاً در سال 2022 و با مدل 2023 وارد بازار شود.
بامو XM به صورت تئوری میتواند تا 48 کیلومتر را تنها با اتکا بر توان نیروی الکتریسیته طی کند. البته مشخصات فنی دقیق این خودرو شامل موتور برقی، سایز مجموعه باتری، حداکثر سرعت یا شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت هنوز اعلام نشده است.
ظاهر XM با تمام محصولات بامو که تاکنون دیدهایم متفاوت است. ابعاد جلوپنجره از تمام مدلهای معرفی شده توسط این شرکت بزرگتر بوده و با حاشیه نورانی همراه شده است.
رینگهای غولپیکر 23 اینچی با طرح 14 پره، خروجی چهارتایی اگزوز در سپر عقب، چراغهای باریک جلو و عقب و طرح خاص شیشه عقب با ارجاعاتی به بامو M1، سایر نکات قابل توجه در فرم ظاهری XM است.
فضای کابین XM هم تحت تاثیر خطوط مستقیم و زاویهدار طراحی شده است، اما نسبت به بدنه فرم زیباتری دارد. روکش چرمی صندلیها با رنگ قهوهای و بافت خاص، خودروهای قدیمی را به یاد میآورد درحالیکه تریم فیبرکربن و نمایشگر بزرگ خمیده با رابط کاربری iDrive 8 از هویت این خودروی مدرن خبر میدهد.
در بخش عقب شاهد دو صندلی مجزا با روکش چرم آبی aquamarine با دوخت لوزیشکل و پوشش بنفش رنگ سقف با الگوی لوزیهای سه بعدی هستیم که نورپردازی آن در کنار نورپردازی داخلی، تجربهای متفاوت برای سرنشینان فراهم خواهد کرد.
هرچند بامو XM به عنوان یک کانسپت معرفی شده، اما همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، احتمال دارد در سال آینده میلادی شاهد رونمایی از نسخه نهایی این خودرو باشیم. هرچند درباره قیمت بامو XM فعلاً خبری اعلام نشده است، اما رقمی کمتر از 150 هزار دلار کمی بعید به نظر میرسد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com